Sorigué presta la seva ajuda a persones refugiades d'Ucraïna a Lleida

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

Sorigué presta la seva ajuda a persones refugiades d'Ucraïna a Lleida

28 Març 2022

Davant la greu crisi humanitària, Sorigué s'ha posat a la disposició dels seus treballadors ucraïnesos, els familiars dels quals s'estaven veient afectats, per a oferir-los acolliment i suport. L'empresa ha habilitat allotjaments temporals per acollir a familiars dels seus treballadors ucraïnesos a les seves instal·lacions de Sant Jordi de Mollé, Balaguer, Lleida.

Sorigué ha habilitat allotjaments a les seves instal·lacions situades a la localitat de Sant Jordi de Mollé, Balaguer, Lleida, per a rebre famílies ucraïneses que fugen de la guerra al seu país. Fins avui, s'han acollit cinc nuclis familiars formats principalment per dones i nens i nenes de 2 a 14 anys, la majoria són familiars i persones pròximes a treballadors i treballadores ucraïneses de Sorigué.

Al grup empresarial treballen diversos professionals provinents d'Ucraïna. Des de l'inici de la guerra l'empresa es va posar a la disposició d'aquests professionals i ha organitzat aquest inèdit acolliment juntament amb una campanya de recollida de materials.

L'empresa gestiona l'estada i l'acompanyament d'aquestes famílies en coordinació amb l'Ajuntament de Balaguer, el Consell Comarcal de la Noguera i l'Associació d'Ucraïnesos de Lleida. A més, ha habilitat 5 habitatges amb capacitat per a allotjar 25 persones en aquesta finca on Sorigué posseeix i explota plantacions agrícoles per a així poder acollir més famílies si és necessari.
Recollida solidària

Al mateix temps, Sorigué ha organitzat durant març una campanya de recollida de material sanitari i productes de primera necessitat. Aquests subministraments ja han estat enviats a Ucraïna a través d'associacions ucraïneses de Barcelona i Lleida.

A més, des d'algunes delegacions com la de Madrid i de Lleida s'ha impulsat la compra d'aliments i productes d'higiene i primera necessitat que han estat enviats a les famílies acollides a Sant Jordi de Mollé.

"Encara que es tracta d'actuacions que han sorgit de manera espontània a partir de la terrible guerra que s'està vivint a Ucraïna, aquesta iniciativa forma part de la nostra vocació i compromís social. Hem activat diferents línies d'ajuda i el nostre equip humà ha estat un exemple de solidaritat", diu Ana Vallés, presidenta de Sorigué, qui agraeix la solidaritat demostrada per l'equip humà de la companyia.
Descàrregues