Sorigué dona portàtils a la Fundació Exit per garantir la orientació laboral online a joves

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

30 Juny 2020

La crisi sanitària ha demostrat que l’accés a recursos digitals és imprescindible per la continuació de les activitats d’aprenentatge. La gestió de residus i la jardineria són els sectors on Sorigué ofereix formació i feina per a joves a través de la Fundació Exit.

Barcelona, 30 de juny de 2020 – Sorigué ha realitzat una donació de 20 ordinadors portàtils a la Fundació Exit, i reafirma així el seu compromís amb el desenvolupament del talent i el creixement econòmic a través de la formació i la creació d’ocupació de qualitat.

Els ordinadors facilitats a la fundació es destinaran a la formació de joves en situació de vulnerabilitat de Barcelona i Madrid que participen al nou projecte d’orientació que la entitat ha posat en funcionament per a donar resposta a la situació generada per la crisi sanitària.

En aquest context, la Fundació Exit ha desenvolupat un programa de formacions online que presenta alternatives laborals a l’hosteleria i al retail, sectors especialment afectats per la crisi. A partir de la col·laboració amb empreses del sector dels sectors dels serveis urbans, l’energètic, les telecomunicacions, l’informàtic, el sanitari i el logístic, entre altres, el col·lectiu jove té l’oportunitat de conèixer les opcions laborals disponibles.

La formació online permet la continuïtat del programa, però requereix un equipament no disponible per a tot l’alumnat. En aquesta línia, la donació de Sorigué es destinarà a les sessions de formació i orientació de la Fundació Exit i per la realització de préstec de material informàtic. D’aquesta manera es garanteix que els i les joves puguin seguir amb la seva formació i es disminueixi així la desigualtat social provocada per la bretxa digital.

Segons la UNESCO, a Espanya s’estima que prop de 100 mil llars no poden contectar-se a la xarxa i que un 43% de les persones sense accés a internet té entre 18 i 36 anys. En el context de la crisi provocada per la Covid-19 s’ha demostrat que l’accés a recursos digitals s’ha convertit en un recurs imprescindible per la continuïtat de l’aprenentatge.

Sorigué col·labora amb la Fundació Exit des de 2017 a través del projecte Coach, on s’implica al voluntariat corporatiu de l’empresa en el procés d’orientació de joves, i a través del projecte eDuo, amb el que s’ofereixen Certificats de Professionalitat. A partir d’aquesta última iniciativa, Sorigué ja ha contractat a 20 joves a través de CLD, l’empresa del grup especialitzada en serveis urbans.

Per al curs 2020-2021 la col·laboració amb la Fundació Exit s’ha ampliat i s’ha incorporat formació en jardineria a través de l’empresa Ambitec. Per altra banda, Ana Vallés, presidenta de Sorigué, forma part del Consell Assessor de la Fundació Exit i col·labora en la cerca de sectors emergents amb potencial de contractació per a joves en situació de vulnerabilitat.

Descàrregues