CLD aposta per la valorització de residus a la seva nova planta de Barberà del Vallès

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

28 Març 2022

L'empresa del grup Sorigué especialitzada en serveis ambientals implantarà diverses tecnologies per a la separació de materials amb el que aconseguirà una important valorització de residus i una significativa disminució de la petjada de carboni.

En una decidida aposta per l'optimització dels processos de reciclatge, CLD, empresa de serveis ambientals de Sorigué, potència la seva línia de negoci de valorització de residus per a la província de Barcelona a través de l'adquisició i modernització d'una antiga planta situada a Barberà del Vallès.

La infraestructura, que operava des de 1996 com a planta de selecció de deixalles i transferència de residus, comptarà, entre altres millores, amb una línia de triatge automatitzada que millorarà el sistema de selecció de materials i el percentatge de valorització de residus. Per tant, reduirà significativament la fracció de rebuig amb destinació a abocadors o a incineració. Un procés d'alta efectivitat que certifica als seus clients un alt índex de valorització amb una menor producció de CO2 associada als seus residus.

D'aquestes noves instal·lacions es beneficiaran les indústries de les dues comarques del Vallès i els grans generadors no adherits a la recollida de residus municipals com a hotels, supermercats i centres comercials, entre altres. La instal·lació prestarà servei a ple rendiment a partir d'aquest estiu.

“Oferir la valorització de residus a partir de la nostra pròpia planta és un pas més en la nostra implantació en tot el cicle de negoci dels serveis ambientals. Estem més presents en la cadena de valor, aportant un servei diferencial als nostres clients”, diu Xavier Garcia del Río, director de CLD.

Materials com el paper, cartó, plàstics, metalls, vidre, fustes i tèxtils, passaran per un complet sistema de selecció que consta de diferents sistemes de separació: volumètric i densimètric per a diferents tipus de materials, sedassos mòbils per a la matèria orgànica, òptics per valorar diferents tipologies plàstics, un electroimant i un separador inductiu per als metalls.

La proximitat d'aquesta planta als centres productors permetrà reduir la seva petjada de carboni, tant en el transport de residus com en el retorn de materials separats cap a centres consumidors de matèries primeres com a indústries siderúrgiques, papereres, plàstiques, entre altres.

L'eficiència energètica de les noves instal·lacions es garantirà mitjançant una coberta amb plaques solars que proveiran part de l'energia elèctrica necessària per al seu funcionament.
La menor producció de CO₂ en tot el cicle de valorització, gràcies a l'alt percentatge de recuperació de materials així com a l'ús de plaus solars, contribuirà en el seu conjunt a disminuir l'impacte ambiental en aquestes comarques de Barcelona.

Per a CLD aquesta adquisició marca una fita en el seu negoci. La transformació industrial d'un antic emplaçament que albergava una fàbrica tèxtil de finals del segle XIX es prepara per ser una infraestructura compatible amb els reptes mediambientals del present i del futur, i convertir els residus de proximitat en matèries primeres reciclades dins dels paràmetres de l'economia circular.

CLD, més de 90 anys d'història
CLD executa contractes de serveis ambientals a més de 50 municipis de Catalunya i Andorra, cobrint una població de més d'un milió d'habitants, constituint-se així en una de les empreses més importants al seu sector a Catalunya. L'empresa ofereix serveis de neteja viària i recollida de residus a l'Administració pública, a més de serveis especialitzats a la indústria, i la gestió i el tractament de residus.

Pròximament CLD iniciarà el contracte de la recollida de residus i neteja viària de la zona oest de Barcelona, que comprèn els districtes de Sants- Montjuïc, Les Corts i Sarrià- Sant Gervasi. Aquest nou servei, que entrarà en funcionament al tercer quadrimestre de 2022, suposarà una inversió d’uns 65 milions d'euros per part de la companyia per a l'ampliació dels seus mitjans propis. S'estima també que la plantilla actual de més de mil persones s'ampliarà en 500 treballadors/es.

Aquest contracte donarà continuïtat a la prestació de serveis que CLD porta prestant a la ciutat de Barcelona des de 1930, i que des de 2009 és responsable de la recollida de residus i neteja viària de la zona nord de Barcelona, que comprèn els districtes de Nou Barris i Horta-Guinardó.

CLD és una empresa de Sorigué, una companyia referent al sector de la construcció, els serveis a la ciutat i el cicle de l'aigua, amb una clara aposta per la innovació, que practica l'economia circular i amb una vocació de retorn a la societat.

Descàrregues