Tres projectes innovadors en els quals participa Sorigué són reconeguts a l'última edició de Construmat

23 Maig 2023

Construmat reconeix l'edifici Pallars, els annexos d'hospitals construïts durant la covid i el sistema Corrochip, tots ells projectes singulars en els quals ha participat Sorigué.

L'última edició de Construmat, la fira de referència a Espanya del sector de la construcció, ha seleccionat al seu programa TOP3 a tres projectes innovadors, en els quals ha col·laborat i intervingut Sorigué.

Els projectes són l'edifici de fusta sostenible de 42 habitatges al carrer Pallars de Barcelona; els espais hospitalaris polivalents construïts a Catalunya durant la pandèmia, on Sorigué va ser responsable de l'ampliació de l'hospital Germans Trias i Pujol de Badalona; i el sistema Corrochip que alerta de la corrosió del formigó mitjançant sensors, instal·lat al Col·lector de Salmorres de la conca del riu Llobregat i que gestiona el grup.

Amb l'objectiu de posar en valor la innovació al sector de la construcció, Construmat ha creat el programa TOP3, a través del qual ha seleccionat a aquestes tres iniciatives que han destacat per la seva singularitat als camps de la sostenibilitat, la industrialització i la digitalització.

Els projectes s'han presentat dins de la programació del congrés, que del 23 al 25 de maig ha celebrat la seva 22 edició al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. El focus d'aquesta edició és la sostenibilitat.

Construcció industrialitzada d'un edifici de fusta sostenible

A la categoria de sostenibilitat, s'ha seleccionat l'edifici Pallars, un bloc residencial de fusta sostenible, de 7 plantes i coberta, que actualment està construint Sorigué al barri de Besòs i Maresme de Barcelona.

L'edificació constarà de 42 habitatges de lloguer social, impulsades per l'Institut Municipal d'Habitatge, en les quals s'apliquen tècniques per reduir l'impacte ambiental i el termini d'execució, mitjançant fusta industrialitzada provinent de boscos sostenibles i l'ús de peces prefabricades.

Ampliació d'espais hospitalaris durant la pandèmia

Durant la pandèmia per la COVID-19, el Servei Català de Salut va impulsar la construcció de 5 ampliacions temporals d'hospitals que van permetre augmentar la capacitat d'atenció mèdica en 490 llits. Aquest conjunt d'actuacions ha estat reconegut en la categoria d'industrialització.

En un temps rècord i gràcies a l'ús de solucions constructives offsite i modulars, entre setembre de 2020 i febrer de 2021, es van aixecar 5 nous espais annexos diferents hospitals. Entre ells, Sorigué va executar l'ampliació de l'Hospital Germans Trias i Pujol. El grup empresarial va construir un mòdul I-Covid Compact amb sistema de construcció industrialitzada, adossat a les instal·lacions d'aquest hospital.

Sensors d'alta tecnologia per evitar la corrosió

El projecte distingit en la categoria de digitalització ha estat Corrochip, un sistema de monitoratge intel·ligent que detecta i avalua processos de corrosió a estructures de formigó portuàries, fluvials i autopistes, entre altres.

Aquesta tecnologia, desenvolupada per Witeklab, ha estat instal·lada per Sorigué a tres torres de ruptura de càrrega del Col·lector de Salmorres de la conca del riu Llobregat, amb l'objectiu d'allargar la seva vida útil, reduir els costos de manteniment i garantir la seguretat d'aquestes estructures per a l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA).