Sorigué transforma l'entorn del carrer Viriat de Barcelona en una moderna zona de jocs i oci

22 Maig 2023

El grup empresarial ha aplicat dos dels seus paviments d'altes prestacions per executar la urbanització tàctica dels voltants del carrer Viriat del districte de Sants-Montjuïc.

Sorigué, a través de la seva empresa especialitzada en asfalts, Firtec, ha estat responsable d'executar les obres d'urbanització tàctica de l'entorn del carrer Viriat, situat al districte de Sants-Montjuïc de Barcelona, transformant aquest espai en una moderna zona de jocs i oci per a la ciutadania.

L'actuació ha inclòs l'aplicació combinada de dos paviments urbans d'altes prestacions, Firflex continu i Firbond-Pu, per crear una superfície de joc i recreació al districte.

1.039 m2 de Firflex continu

En primer lloc, s'ha realitzat l'execució de les zones de contorn mitjançant l'aplicació de 1.039 m² de Firflex continu, un sistema d'acabat d'altes prestacions que aconsegueix l'aspecte d'un paviment natural mantenint al mateix temps les prestacions mecàniques d'una capa de rodadura asfàltica.

La seva composició consisteix en la col·locació sobre superfície asfàltica o formigó d'una resina d'alta resistència seguit d'una cobertura d'àrid de grandària 1/3 mm per donar un acabat de pedra natural a la superfície.

1.571 m2 de Firbond-Pu

A continuació, s'ha procedit a l'execució de les zones centrals de la plaça mitjançant l'aplicació de 1.571 m² de Firbond-Pu, un sistema d'acabat elaborat a partir d'una resina amb base de poliuretà híbrid i una càrrega mineral amb àrids d'extremada duresa.

Entre els avantatges de l'aplicació de tots dos paviments destaca l'alta resistència al desgast i als esforços produïts per tota mena de trànsit, l'adaptació als moviments i les propietats anti carburants i anti lliscants que aporten al ferm.

A més, aquests acabats permeten una gran varietat de dissenys. El sistema d'acabat amb pedra natural de Firflex continu té un gran ventall d'opcions, podent seleccionar diferents grandàries, tonalitats i tipus d'àrid. Mentre que Firbond-Pu permet l'elecció de múltiples colors amb pigments de llarga durada i alta resistència als raigs UV.

Per a aquesta obra s'ha triat un àrid tipus coralito amb una grandària entre 1 i 3 mm. D'altra banda, s'han combinat diferents pigments per obtenir tonalitats d'ocre i ataronjats que han permès crear el disseny de les diferents zones executades.

Una vegada finalitzada l'aplicació dels paviments urbans, s'ha completat el projecte d'urbanització de la zona mitjançant els treballs de col·locació de jardineria, mobiliari urbà i esportiu. Amb aquesta obra, s'ha creat una zona de jocs i oci per a la ciutadania que compta al seu torn amb un paviment d'alta qualitat i resistència, dissenyat per suportar tot tipus de trànsit.

Galeria d'imatges