Sorigué reuneix experts en la gestió de l'aigua de tot Europa

Sorigué reuneix experts en la gestió de l'aigua de tot Europa

30 Maig 2022

El grup empresarial ha estat l'amfitrió de la segona edició d'Innovation Camp, una trobada europea que busca solucions innovadores per a la gestió hidràulica, que s'emmarca en el projecte Water Harmony.

Sorigué ha organitzat el segon Innovation Camp, entre els dies 23 i 25 de maig a Barcelona, després de l'edició anterior el mes d'abril a Israel. Aquesta trobada europea es desenvolupa dins del marc del projecte Water Harmony. En aquestes jornades, Sorigué ha rebut 17 experts mundials d'universitats, centres tecnològics i empreses per reflexionar i donar solucions innovadores a desafiaments que presenta la gestió de l'aigua, concretament a les plantes depuradores (EDAR).

Aquest segon Innovation Camp, recolzat per la Norwegian University of Life Sciences (NMBU), s'ha desenvolupat en dos blocs. El primer espai va consistir en tallers per presentar idees i solucions innovadores sobre la gestió de l'aigua desenvolupades en el marc del projecte Water Harmony. En aquest bloc van participar representants de la Universitat Tecnològica de Sydney (Austràlia), la Universitat Ben Gurion del Nègueb (Israel), l'Institut Suec d'Investigació Mediambiental (Suècia), la Universitat de Warmia i Masuria a Olsztyn (Polònia) i la Universitat Tècnica de Gheorghe Asachi a Iași (Romania).

A la segona part, els participants van resoldre dos reptes concrets relacionats amb la gestió de l'aigua a l'entorn local. El primer repte va consistir a trobar solucions per minimitzar les emissions a les EDAR i, el segon, en la reutilització dels llots de depuradora per obtenir fonts d'energia i altres matèries primeres.

En aquestes jornades, Sorigué va presentar els projectes a stakeholders rellevants del sector de l'aigua: Universitat de Barcelona (UB), Catalan Water Partnership, Ens d'Abastament d'Aigua Ter-Llobregat, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Centre Tecnològic Leitat, Centre Tecnològic de l'Aigua (Cetaqua), EDAR de La Llagosta i Clúster Bioenergia.
Després de la finalització dels workshops i els reptes, els participants van visitar l'EDAR de la Llagosta per veure el funcionament de les tecnologies desenvolupades.

Water Harmony, un projecte col·laboratiu

Water Harmony és un projecte col·laboratiu entre diverses entitats internacionals que busca generar nous coneixements al voltant de la gestió de l'aigua mitjançant l'intercanvi de les bones pràctiques, investigacions i desenvolupaments innovadors.

Sorigué, juntament amb el Centre Tecnològic Leitat, busca crear nous nanomaterials que permetin fabricar membranes per filtrar residus sòlids, com microplàstics i metalls pesants, alhora que degraden contaminants resultants dels processos d'oxidació. Aquesta tecnologia es pot emprar tant en estacions depuradores d'aigua residual (EDAR) com d'aigua potable. Per posar a prova aquesta tecnologia en un entorn real, Sorigué ha fet una instal·lació a escala pilot a l'EDAR de la Llagosta.

Water Harmony forma part de la convocatòria WaterWorks2017 ERA-NET Cofund, liderada per la Norwegian University of Life Sciences, que distribueix dos milions d'euros entre 12 socis de països europeus. Sorigué compta amb una ajuda de 169.542 euros i un pressupost de 423.857 euros per part del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Integral (CDTI).

Galeria d'imatges