Ana Vallés explica les claus del creixement de Sorigué a la 33a Trobada Empresarial al Pirineu

10 Juny 2022

La presidenta del grup Sorigué ha compartit les experiències i la trajectòria del grup a la taula "Estratègies empresarials diferencials", en el marc d'unes jornades que reuneixen els principals representants de les empreses catalanes.

La presidenta del grup empresarial Sorigué, Ana Vallés, ha participat en la 33ª edició de la Trobada Empresarial al Pirineu, unes jornades de referència per al teixit empresarial català. Amb el títol "Innovació i sostenibilitat: palanques per al creixement empresarial", la trobada ha tingut lloc els dies 9 i 10 de juny a la Seu d'Urgell.

Durant la taula rodona del divendres 10 de juny, "Estratègies empresarials diferencials", Vallés ha compartit les claus del creixement del grup. "La nostra companyia té més de 65 anys d'història. Avui s'ha convertit en un grup dinàmic, modern i diversificat. Hem generat un creixement sostenible i responsable", ha assenyalat la presidenta. En el debat, moderat pel periodista Josep Puigbó, també hi han participat Sara Werner, cofundadora i CEO de Cocunat, i Josep Ametller, conseller delegat del Grup Ametller Origen.

En aquesta edició, que ha assolit una xifra rècord de més de 650 assistents, s'ha donat protagonisme al teixit empresarial del territori. La Trobada s'ha convertit en l'espai on donar a conèixer experiències i casos d'èxit empresarial, fer valer la trajectòria i compartir bones pràctiques amb altres empreses.

En la conferència inaugural, el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, ha posat en valor la "reindustrialització verda i digital" com una realitat per a la qual ja s'està treballant i el "paper estratègic de Catalunya en la transformació verda en clau d'energies renovables de cara a Europa".
Per la seva banda, el president de la Trobada, Josep Serveto, ha assenyalat que "les empreses s'han de centrar a innovar en eficiència, diversificació, producte i serveis". Segons Serveto, ho han de fer "d'una manera sostenible" i "satisfer les necessitats actuals sense comprometre'n les futures, alhora que garanteixen l'equilibri entre el creixement, la cura del medi ambient i la responsabilitat social".

Entre els assistents a les jornades hi van ser Francesc Vilaplana, alcalde de la Seu d'Urgell; Miquel Pueyo, alcalde de Lleida; Núria Mas, consellera del Banc d'Espanya, i Eva Saldaña, directora de Greenpeace Espanya, entre d'altres representants del teixit social, empresarial i polític.

Trobada empresarial al Pirineu

La Trobada va néixer el juny de 1990 com una iniciativa d'un grup d'empresaris i professionals lleidatans. Actualment, s'ha consolidat com una de les trobades empresarials més importants que se celebren a Catalunya. El seu esperit fundacional, basat en la participació i en la potenciació dels intercanvis i les experiències entre assistents i ponents, es conjuga cada vegada més amb la voluntat de renovació i modernització que són inherents a la cultura empresarial.