Sorigué realitzarà la recollida de residus porta a porta de la comarca del Segrià

20 Juny 2018

L'empresa especialitzada en gestió de residus del grup empresarial, Nordvert, ha signat un contracte de recollida porta a porta, que s'implementarà dins dels propers 6 mesos en 22 municipis d'aquesta comarca de Lleida.

Aquest dilluns 18, Sorigué ha signat el contracte amb el Consell Comarcal del Segrià per implementar el sistema de recollida de residus porta a porta en els 22 municipis d'aquesta comarca. Es tracta del primer contracte d'aquest tipus per a Nordvert, empresa especialitzada en la gestió de residus de Sorigué.

El servei, de 4 anys de durada amb possibilitat de 2 anys de pròrroga, implica, juntament amb la recollida porta a porta de residus, la construcció de micropunts nets, un per municipi, i el lliurament i la instal·lació de tot el material necessari per a la recollida: bosses biodegradables, cubells, contenidors, entre d'altres.

El nou sistema, que arribarà a una població de 35.000 habitants, permet augmentar de manera significativa el percentatge de recollida selectiva respecte al sistema de contenidors. L'objectiu és passar del percentatge actual del 25% de separació de residus al 70%.   L'Agència Catalana de Residus ha establert com a meta per al 2020 arribar al 50% de recollida selectiva, d'acord amb els requisits legals de la Unió Europea.

El servei inclou, a més, un programa d'educació ambiental per a la ciutadania i el seguiment del servei per part d'un equip d'educadors/es ambientals que setmanalment visitaran col·legis, associacions i entitats veïnals, entre d'altres entitats.