Sorigué participa en un debat sobre la innovació en asfalts per a infraestructures a Tarragona

1 Agost 2022

En la trobada, l'empresa va destacar la importància d'enfortir els vincles entre l'Administració i l'empresa privada, així com de potenciar les innovacions ja desenvolupades.

L'Àrea de Materials de Sorigué va participar en una jornada tècnica el 26 de juliol anomenada "Tendències de nous materials innovadors per a les infraestructures", organitzada per la Diputació de Tarragona, en la qual ha presentat les solucions que implementa en el manteniment d'infraestructures mitjançant materials innovadors.

"Hem desenvolupat materials a partir de residus valorats d'altres sectors. També una de les nostres línies més consolidades és la producció de mescles en fred que ens permeten reduir la petjada de carboni", va comentar Jesús Sánchez, responsable d'Asfalts de Sorigué a Tarragona, sobre algunes de les innovacions que desenvolupa el grup.

Al seu torn, ha fet èmfasi en la importància de treballar conjuntament amb les Administracions públiques. "Una mesura directa amb la qual l'Administració aposti per les innovacions que ja estan desenvolupades. Així, a més de provar-les a escala, permeten la seva consolidació posterior. Un cop contrastat el seu funcionament, poden acabar als catàlegs de les mateixes administracions", va afegir el responsable durant el debat.
La taula rodona va ser moderada per Elena Marrón, vocal del Gremi de la Construcció del Tarragonès; a més, hi van participar Sixte López, CEO Catalunya d'Eifagge, i Jordi Altet, director de Qualitat i R+D+I de Cementos Molins.

Noves solucions sostenibles

Aquesta jornada tècnica ha abordat temes com les polítiques d'innovació de les empreses, els criteris per seleccionar materials en els quals desenvolupar noves tecnologies i les ajudes europees per a la reactivació del sector, entre d'altres.

Aquesta jornada està emmarcada dins del projecte PECT: “Cuidem el que ens uneix. Carreteres més segures i sostenibles”, que pretén desenvolupar solucions innovadores i tecnològiques per minimitzar l'ús de matèries primeres en l'àmbit de les infraestructures viàries.