Coutex consolida la seva presència a Orient Mitjà

Coutex consolida la seva presència a Orient Mitjà

24 Març 2021

L'empresa especialitzada en equips hidràulics del grup Sorigué enforteix la seva presència internacional amb la signatura d'un acord bilateral amb la companyia israeliana, Mapal.

Líder en el disseny i fabricació de maquinària per al tractament de l'aigua, Coutex ha signat un conveni de col·laboració amb l'empresa israeliana Mapal Green Energy Limited, especialitzada en solucions de ventilació d'aigües residuals mitjançant bombolla fina. Aquest acord bilateral situa a l'empresa del grup Sorigué en una posició d'avantguarda en la indústria hidràulica d'Orient Mitjà, en comptar amb interlocució directa en aquesta regió i, al mateix temps, exercir com a representant de Mapal a Espanya.

Gràcies a aquesta aliança, signada el desembre de 2020, Mapal valida a Coutex per al subministrament de productes en un mercat tan exigent com l'israelià: les nostres reixes automàtiques, ponts decantadors, espesadores, comportes i caragols d'Arquimedes podran ser susceptibles d'integrar els equipaments de les infraestructures hidràuliques en el citat país. Simultàniament, Coutex representa a Mapal a Espanya amb el seu sistema de ventilació mitjançant bombolla fina per a aplicació provisional o fixa en basses o reactors on sigui necessari una aportació d'aire tant per al procés, com per a la reacció biològica en instal·lacions com les depuradores.

D'aquesta manera, Mapal ha obert les portes a Coutex com a proveïdor homologat i ha validat els seus processos de fabricació, materials i tallers per a ampliar el seu propi nombre de referències permetent a l'empresa del grup Sorigué participar en concursos i licitacions del mercat israelià amb preus altament competitius.

Ampliant presència a Orient Mitjà

Els projectes que la Xina National Petroleum disposa en diversos països asiàtics comptaran amb subministraments Coutex. Així, a través de l'empresa xinesa Rongxin Engineering Limited s'ha tancat una comanda de comportes en superdúplex per a la terminal d'emmagatzematge de cru Ras Markaz, situada a Oman.
Així mateix, la companyia Alterous que opera a Emirats Àrabs i l'Aràbia Saudita és aliada local de Coutex per a fer cotitzacions a empreses locals com les que participen actualment en projectes per a la construcció de la ciutat South Al Mutla'a a Kuwait.

Amb projectes executats en més de 30 països, Coutex continua consolidant la seva reputació a nivell internacional en el disseny, fabricació, muntatge i manteniment de maquinàries i equips a mesura per a cada client. Més de 60 referències en el seu catàleg, quatre dècades d'experiència en la indústria hidràulica i la garantia d'un servei postvenda avalen el treball d'aquesta empresa del grup Sorigué, dins i fora d'Europa.

A través d'aquestes col·laboracions, Coutex enforteix la seva participació a Orient Mitjà, on ha dut a terme en 2020 els projectes de Shuqaiq (Aràbia Saudita) per a l'empresa Acciona i Duqm (Oman) per a la constructora Tedagua. Anteriorment es van subministrar equips en Al-Hay (2015, l'Iraq) per a la Xina Geo-*Engineering Coporation i durant 2019 en Djibouti per a Tedagua.