Ana Vallés rep el premi a la Millor Trajectòria empresarial que atorga Actualitat Econòmica i Telva

23 Febrer 2022

La presidenta del grup Sorigué ha estat reconeguda per la seva tasca al cap de la companyia en uns guardons que premien a les millors directives i professionals de Catalunya.

Ana Vallés, presidenta del grup Sorigué, ha recollit aquest dimarts 22 de febrer el Premi a la Millor Trajectòria Empresarial de Catalunya en el marc dels premis a les Millors Empresàries atorgades per Actualidad Económica i Revista Telva, uns guardons que reconeixen en aquesta edició a les millors directives i professionals de Catalunya.

Vallés ha estat reconeguda per la seva tasca a la Presidència de Sorigué. El 2011 va assumir aquest càrrec, protagonitzant el primer relleu generacional de la companyia. En aquest temps “ha aconseguit posicionar a aquest grup com una de les marques més reconegudes en un sector controlat per grans multinacionals”, segons el reportatge d'Actualidad Económica publicat amb motiu dels premis.

“Hem transformat Sorigué en un grup conscient, modern, dinàmic, diversificat i compromès, que està responent a les necessitats actuals de la nostra societat, secundant-se en els nostres valors: el respecte a les persones, el respecte a l'entorn i la construcció d'un futur més sostenible”, ha afirmat Vallés a la cerimònia dels premis.
Un altre dels principals assoliments que destaca la presidenta de Sorigué és el creixement de la plantilla, que ha passat de 1.894 treballadors/es el 2011 a més de 4.800 el 2021. “Vull posar les persones al centre de Sorigué. Són les persones i el talent el veritable capital de la companyia, els qui fan possible aconseguir els nostres assoliments”, ha afegit.
D'acord amb el jurat, "en un món dominat per homes i enginyers i en un sector controlat per grans empreses situades majoritàriament a Madrid, Ana Vallés ha aconseguit situar a Sorigué al mapa espanyol de la construcció, els serveis i l'enginyeria. Presidenta d'aquesta companyia familiar, Vallés ha aconseguit trencar conceptes".

L'acte de lliurament ha tingut lloc al Gran Teatre del Liceu de Barcelona i ha comptat amb la participació de la delegada del Govern, Maria Eugènia Gay Rosell; el director d'Innovació, Emprenedoria i Transferència de Coneixement de la Generalitat, Lluís Juncà; la regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Intern i Hisenda de l'Ajuntament Barcelona, Montserrat Ballarin, i l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.

La cerimònia també ha premiat a les empresàries Carmina Ganyet, directora general corporativa de Colonial com a Millor Directiva; Laura Urquizu, CEO de Xarxa Points com a Millor Empresària Innovadora i Carme Masferrer, presidenta de Active Africa, amb el trofeu a la Millor Iniciativa Solidària.

El jurat d'aquesta edició ha estat compost per Antonio Garamendi, president de la CEOE; María Benjumea, presidenta de Spain Startup; Luis Carvajal, soci de Egon Zehnder; Amparo Moraleda, membre dels consells d'administració de CaixaBank, Airbus, Vodafone i Solvay, i Aurora Catà, presidenta de Barcelona Global.