Sorigué torna a créixer un 7% el 2020, malgrat els efectes de la pandèmia

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

Sorigué torna a créixer un 7% el 2020, malgrat els efectes de la pandèmia

21 Octubre 2021

El grup empresarial ha tancat el seu exercici 2020 amb una facturació de 611 milions d'euros, és a dir, un 7% més respecte a l'any anterior, el mateix percentatge de creixement que el grup va registrar en l'exercici anterior.

Compromès amb un creixement sostingut i responsable, el grup Sorigué presenta un balanç positiu de la seva gestió econòmica corresponent a l'exercici 2020 amb unes vendes consolidades de 611 milions d'euros. Aquesta xifra representa un augment del 7% en comparació amb 2019, any en què la companyia va facturar 571 milions i va créixer també un 7% respecte a 2018

Un altre aspecte destacable del balanç 2020 és un Deute Financer Net inferior respecte a l'any passat, atribuïble sobretot al bon comportament dels cobraments i a l'amortització de préstecs. Uns comptes sanejats que evidencien la bona salut financera de la companyia i concorden amb les previsions del seu Pla Estratègic.

En un any marcat per la pandèmia, la productivitat es va veure afectada en gran part per la reducció durant mesos d'algunes de les seves activitats productives. Un factor que es reflecteix en el EBITDA de 28,5 milions d'euros, un 15% menys respecte a l'any anterior, exercici on el EBITDA va aconseguir els 33,5 milions d'euros. No obstant això, l'increment en les vendes i els fons propis acumulats en els dos últims anys, que representen un 38,65% del total del balanç, demostren una excel·lent solvència econòmica.

Sobre Sorigué

Sorigué és un grup empresarial fundat el 1954. El 2011 va tenir lloc

el primer relleu generacional del grup, en el qual Ana Vallés va assumir la presidència.

Actualment és una companyia referent en els sectors de la Construcció, els Serveis, el Cicle de l'Aigua, l'Energia, i els Materials, amb una clara aposta per la innovació, que practica l'economia circular i amb una vocació de retorn a la societat.

Mitjançant el seu Pla Estratègic 2018-2020, la companyia ha abordat el creixement des d'una perspectiva sostenible i ha impulsat un model de negoci responsable basat en la generació de coneixement a través de la innovació i la digitalització; les persones i el seu talent; la comunicació i la responsabilitat social i mediambiental com a pilars essencials.

El grup compta amb una plantilla mitjana d'uns 4.000 treballadors/es el 2020 i manté activitat en pràcticament tota la geografia espanyola amb seus a Lleida, Barcelona i Madrid, així com delegacions i centres de producció distribuïts per diferents ciutats com Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Tarragona, Palma, Saragossa, Osca, València, Granada i Sevilla.

Descàrregues