Sorigué augmenta la seva aposta per la inversió en start-up i el seu impuls a la innovació

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

20 Febrer 2020

El grup empresarial reforça la seva aposta pel teixit emprenedor de Barcelona i es va sumar al Tech Spirit Barcelona, iniciativa de la comunitat start-up que compta amb el suport d'entitats privades i institucions públiques. Des de 2014 Sorigué promou, en el marc del seu Pla Estratègic, la inversió en nous models de negoci basats en noves tecnologies, especialment de start-up que formen part de l'ecosistema emprenedor de Barcelona.

Barcelona, 20 de febrer de 2020.  – El grup empresarial Sorigué, referent en els sectors dels serveis, la construcció, els materials i la tecnologia i enginyeria de l'aigua, es va sumar com a patrocinador al Tech Spirit Barcelona. A més, va formar part de les més de 100 activitats i conferències organitzades en aquestes jornades entorn de l'emprenedoria, que impulsa Barcelona Tech City, associació privada sense ànim de lucre que agrupa més de mil companyies del sector tecnològic i digital de Barcelona, en resposta a la cancel·lació del Mobile Word Congress i el 4YFN.

La iniciativa, que es va desenvolupar del 23 al 27 de febrer, va comptar amb la participación de més de 5.000 assistents i 400 empreses. Tech Spirit Barcelona va comptar amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l'agència catalana ACCIÓ, el Govern d'Espanya, la Mobile World Capital Barcelona, el Consorci de la Zona Franca, Barcelona Activa, la Cambra de Comerç de Barcelona i Barcelona de Serveis Municipals, i altres institucions de la comunitat start-up.

L'empresa Sorigué va considerar indispensable sumar-se a aquest esdeveniment que, organitzat per l'ecosistema emprenedor de Barcelona, es va articular com a punt de trobada per a grans empreses, start-up, fons d'inversió internacionals i emprenedors/as, ja que s'emmarca clarament en la seva estratègia d'impuls a la innovació i la gestió del coneixement.

Inversió en innovació i tecnologia

El 2013, en el context del primer Pla Estratègic del grup, Sorigué va decidir apostar per la innovació i per aprofundir en la diversificació del seu negoci. Des d'aquesta data, la companyia va començar a invertir de manera estratègica en start-up tecnològiques destacades de l'ecosistema emprenedor, especialment de Barcelona, amb l'objectiu de donar suport a l'emprenedoria local i fomentar sinergies amb projectes que generin coneixement per a la pròpia organització.

Durant aquests anys, Sorigué ha participat com a societat inversora en més de 25 empreses de manera directa i en un total de més de 40, si es consideren també els fons de capital de risc especialitzats en start-up en els quals també ha invertit.

Aposta pel CleanTech i PropTech

Actualment Sorigué, en el context del seu Pla Estratègic 2020, aposta per reforçar el seu suport al teixit emprenedor i la seva participació en start-up especialment en àrees vinculades a la sostenibilitat i la innovació del món de la construcció i el CleanTech. La companyia avalua la seva participació en noves start-up del sector del PropTech, sota els models de Venture Builder, que acompanyen el creixement de les empreses des de la seva creació.

Entre les start-up que Sorigué actualment inverteix destaquen: Honext, start-up que fabrica panells de material sostenible a partir de residus de fàbriques de paper; i Eolos, empresa que dissenya, fabrica i ven boies marines. Així mateix, el grup inverteix en les start-up TradeInn i Alucan a través de Suma Capital; en Prontopiso i Carnovo a través de Antai Venture Builder, i participa en el fons de Capital de risc de Inveready Biotech III.

Descàrregues

Revisa un resum de les jornades Tech Spirit Barcelona