Sorigué realitza obra de reparació de mur utilitzant residus orgànics

Sorigué realitza obra de reparació de mur utilitzant residus orgànics

31 Gener 2018

L'empresa porta a terme l'estabilització d'un talús i la rehabilitació d'un mur d'escullera a la C-16 a Terrassa, Barcelona, ​​utilitzant per a això en prova pilot l'aplicació de bioestabilitzat obtingut a partir de residus orgànics.

L'obra de reparació del mur d'escullera i l'estabilització del talús d'un tram de la C-16 al municipi de Terrassa, Barcelona, ​​que porta a terme Sorigué, s'ha transformat en una oportunitat per a l'aplicació en prova pilot de digest (bioestabilitzat) obtingut a partir de residus orgànics procedents de les Plantes de Tractament Mecànic-Biològic de la fracció rebuig (PTMB) per a l'estabilització de talussos.

El projecte es realitza en col·laboració amb el Grup de Protecció i Restauració de sòls del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF), centre públic de recerca que depèn de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El principal objectiu d'aquesta prova pilot és estudiar les potencialitats de valorització dels residus generats a les PTMB i la seva aplicació contempla, entre altres tasques, la caracterització detallada del sòl per detectar possibles limitacions, la selecció de l'esmena orgànica per a la creació d'un tecnosòl sobre la base de la informació derivada dels estudis previs i la selecció de les espècies de sembra i plantació, que contribueixin a l'estabilització de talussos.

L'obra realitzada per Sorigué inclou, a més de la restitució del sòl amb aquesta esmena orgànica, la protecció del talús amb malles, la formació d'una cuneta amb drens californians al peu del talús i la formació d'una nova escullera i cuneta, en substitució de les deteriorades, entre altres actuacions.