Sorigué realitza el seu primer curs sobre xarxes d'aigua potable i abastament

Sorigué realitza el seu primer curs sobre xarxes d'aigua potable i abastament

26 Abril 2021

L'equip de l'àrea de Tecnologia, responsable del contracte de manteniment de la xarxa d'aigua potable de Barcelona, ha dut a terme la primera edició d'un curs dirigit al seu equip operari que recull el coneixement i l'experiència de Sorigué en el cicle de l'aigua.

Durant aquest mes de març, l'equip de l'àrea de Tecnologia de la delegació de Catalunya ha organitzat el primer curs sobre xarxes d'aigua potable i abastament, dirigit al personal operari del contracte de manteniment de la xarxa d'aigua potable de Barcelona, que l'empresa gestiona per a Aigües de Barcelona.

En la seva primera edició, d'una setmana i mitja de durada, van participar vuit treballadors d'aquest servei, la majoria responsables de les seves brigades de manteniment. Sorigué realitza la conservació de la xarxa d'aigua des de 1959 i actualment dóna cobertura a 23 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona, atenent una població de més de 3 milions de persones.

Aquesta formació ha estat íntegrament realitzada pels equips de Serveis Hidràulics de Sorigué. Els alumnes van comptar amb 23 professors i professores, tots professionals de plantilla del grup empresarial. L'objectiu és traslladar l'ampli coneixement de Sorigué en el manteniment de xarxes hidràuliques i el cicle de l'aigua de forma sistematitzada i formal als seus equips operaris.
Durant la setmana i mitja de formació, els estudiants van realitzar classes teòriques i pràctiques sobre diversos aspectes de la conservació de la xarxa d'aigua, com la instal·lació de noves canonades, renovació del clavegueram, connexió de la xarxa amb nous edificis i equipaments, i realització de rases, entre altres aspectes.

“Aquesta formació representa una fita històrica per al nostre grup empresarial. Aquest grup de 8 operaris són els primers, però el nostre objectiu és continuar amb aquestes formacions úniques que recullen el nostre ampli coneixement en el cicle de l'aigua”, diu Enric Forns, director de contractes d'aigua a Catalunya.

“Estem molt satisfets amb els resultats d'aquesta primera experiència. Per al nostre equip representa un canvi en la nostra metodologia de treball. La formació inclou a més tots els aspectes que hem incorporat en transformació digital i mesures de sostenibilitat, d'acord amb les normatives actuals”, afegeix Alex Palomino, delegat de contractes d'aigua per a la zona Besòs de Barcelona.