Sorigué presenta tecnologies innovadores a Expoquimia

Sorigué presenta tecnologies innovadores a Expoquimia

8 Juny 2023

Durant la trobada internacional del sector de la química, el grup empresarial ha presentat dos dels seus projectes d'innovació en l'àmbit de l'aigua i l'economia circular.

Sorigué ha presentat dos dels seus projectes d'innovació a la fira Expoquimia, que s'ha celebrat a Barcelona del 30 de maig al 2 de juny. Els projectes exposats han estat desenvolupats pel Departament d'Innovació del grup empresarial i busquen solucions efectives en l'àmbit de l'aigua i de l'economia circular.

El primer projecte es va presentar el dimarts 30 de maig. Zulema Borjas, gestora de R+D+i, va donar a conèixer Despoliplat, una solució tecnològica que té per objectiu transformar residus plàstics en combustible i hidrogen. El projecte ha estat desenvolupat per Sorigué i AMIC-Fundació URV, amb el suport de CELSA. Per comprovar la seva efectivitat, es duu a terme una prova pilot a la planta de residus de Sorigué a Torredembarra, Tarragona.

La segona presentació va tenir lloc el divendres 2 de juny, a càrrec de Beatriz Corzo, gestora de R+D+i, qui va exposar els resultats de Low-e. Aquest projecte ha consistit en el desenvolupament d'un nou sistema de dessalinització més eficient que permet obtenir aigua potable d'alta qualitat. La recerca es realitza en col·laboració amb els centres tecnològics Tecnalia, Tinnit GmbH i la Universitat de Colònia i compta amb una planta pilot en la dessalinitzadora del Prat de Llobregat, Barcelona.

Tots dos projectes són finançats per Acció, l'Agència per a la Competitivitat de les Empreses de la Generalitat de Catalunya.
La participació de Sorigué a Expoquimia ha estat una oportunitat per establir aliances i mostrar les capacitats de la companyia en innovació, així com el seu compromís amb models productius més sostenibles.

Sobre Expoquimia

Expoquimia, la trobada internacional del sector químic, promou la importància estratègica d'aquesta indústria i la seva transformació cap a models productius més eficients. L'esdeveniment, que ha comptat amb més de 18.000 visitants, té com a objectiu connectar la indústria, la societat i la sostenibilitat per reconvertir el sector químic.

La innovació a Sorigué

Sorigué aborda el creixement des d'una perspectiva innovadora, per la qual cosa treballa en aliança amb diverses entitats públiques i privades en la cerca de materials i procediments respectuosos amb el medi ambient.
Amb la sostenibilitat a l'eix transversal de la seva activitat, Sorigué participa activament en projectes R+D+i sobre economia verda, eficiència energètica, descarbonització i construcció sostenible, entre altres.