Sorigué presenta els seus últims projectes d'innovació a congressos internacionals del sector

11 Juliol 2023

El grup empresarial ha presentat dos de les seves recerques en l'àmbit del cicle de l'aigua al XIII Congrés AEDyR i VI Congrés Internacional d'Ecotecnologia.

El mes de juny passat, el departament d'Innovació de Sorigué va participar en el XIII Congrés AEDyR i el VI Congrés Internacional d'Ecotecnologia per compartir el seu coneixement i experiència com a empresa innovadora a l'àmbit de l'aigua i l'economia circular a través d'alguns dels projectes que està realitzant actualment.

La participació de Sorigué a tots dos congressos suposa una oportunitat per establir aliances i mostrar les capacitats de la companyia en innovació, així com el seu compromís amb models productius més sostenibles.

XIII Congrés AEDyR

El 14 de juny, va presentar la seva innovació en aigua al XIII Congrés Internacional de l'Associació Espanyola de Dessalació i Reutilització (AEDyR). El congrés, que es va celebrar a Granada sota el títol “Mirant cap al futur”, va reunir experts per presentar les últimes recerques i desenvolupaments en dessalació, reutilització i tractament d'aigües.

Teresa de la Torre, Gestora de Projectes R+D+i de Sorigué, va dur a terme una ponència dins de les sessions tècniques del congrés, on va exposar els resultats i experiències de la planta pilot operada per Sorigué a l'EDAR de La Llagosta, Barcelona.

Aquesta instal·lació ha estat dissenyada per provar l'eficàcia de diferents tecnologies innovadores que milloren el tractament dels contaminants orgànics de l'aigua residual, dins del projecte europeu Water Mining, realitzat en conjunt entre el departament d'Innovació i la línia de negoci d'Enginyeria de l'aigua de Sorigué.
A més de testar tecnologies innovadores, el disseny de la planta pilot s'ha fet des d'un enfocament de disseny sensible als valors (VSD) i, per tant, tenint en compte les necessitats de les diferents parts involucrades.

VI Congrés Internacional d'Ecotecnologia

Del 26 i el 29 de juny, va tenir lloc a Girona el VI Congrés Internacional de Ecotecnología per a Tractament d'Aigües Residuals que anualment organitza la International Water Asociation. Aquest esdeveniment va mostrar les últimes tecnologies en tractament, reutilització i recuperació d'aigües residuals amb el focus posat en la transferència de coneixement.

En aquest context, el Departament d'Innovació de Sorigué va presentar dos dels seus projectes de recerca vinculats a la gestió d'aigües residuals que aporten solucions tecnològiques innovadores amb el focus posat en la sostenibilitat ambiental.

D'una banda, va presentar el projecte de recerca europeu Water Mining, finançat per la Comissió Europea dins del programa H2020 (GA 869474), que avalua quatre noves tecnologies per millorar la circularitat dels processos de tractament d'aigües residuals.

També va presentar el projecte Biodaph2O, coordinat per la Universitat de Girona i finançat pel programa LIFE de la Comissió Europea (LIFE21-ENV-ÉS-BIODAPH2O), que consisteix en un tractament d'aigües basat en solucions naturals.