Sorigué participa en unes jornades sobre col·laboració públicoprivada en la gestió de carreteres a Aragó

23 Novembre 2022

El grup empresarial, a través de la seva empresa Vialex, a més de patrocinar l'esdeveniment que organitza l'Associació Espanyola de la Carretera, ha participat amb una ponència sobre la rehabilitació sostenible i innovadora de ferms.

Vialex, l'empresa aragonesa de construcció i materials del grup Sorigué, ha participat en les Jornades “La participació públicoprivada com a model de gestió global de xarxes de carreteres” que ha organitzat l'Associació Espanyola de la Carretera el 22 i 23 de novembre a Saragossa.

La presència i patrocini del grup empresarial té com a objectiu donar suport al model de col·laboració públicoprivada que impulsa el Govern d'Aragó en aquesta regió, on la companyia porta més de cinc dècades realitzant obres de construcció i conservació de carreteres a través de Vialex.

En el marc d'aquestes jornades, Núria Querol, investigadora del Laboratori de l'àrea de Materials de Sorigué, ha parlat en la seva ponència “Rehabilitació ecosostenible de ferms bituminosos amb tècniques innovadores”. Querol ha destacat la necessitat que les tècniques de rehabilitació tinguin en compte els tres vessants de la sostenibilitat: econòmica, social i mediambiental.

Actuació innovadora a Almacelles

Com a exemple de col·laboració públicoprivada, Querol ha exposat l'obra de millora del ferm que Sorigué ha executat a la L-902, a Almacelles (Lleida), que limita amb la província d'Osca.

L'actuació es considera sostenible i innovadora perquè s'ha reutilitzat el 100% del material fresat de la pròpia obra, aplicant la tècnica de reciclatge en fred in situ amb emulsió; s'ha emprat una fresadora-recicladora d'última generació, aconseguint major
homogeneïtat de la mescla; s'han utilitzat biolligants d'origen vegetal, reduint la dependència dels lligants d'origen fòssil; s'ha tornat a utilitzar material reciclat a la capa de rodadura i, enfront d'un fresat convencional, s'han estalviat 256 Tn de CO₂, la qual cosa representa un 35% menys d'emissions contaminants.

Referent en infraestructures i asfaltat a Aragó

Vialex, l'empresa aragonesa de construcció i materials del grup Sorigué, està present a la comunitat des de fa més de cinc dècades, desenvolupant obres completes de construcció en l'àmbit de l'obra civil i la urbanització, així com contractes de conservació de carreteres.

L'empresa ha aconseguit una sòlida posició i ha executat importants projectes per a totes les administracions públiques i per a altres empreses promotores en les tres províncies aragoneses.

La capacitat dels seus mitjans propis, juntament amb la seva especialització en tractaments superficials, regs asfàltics i lletades bituminoses, la converteixen en un referent en obres de pavimentació i asfaltat.

Actualment, Vialex compta amb delegacions a Saragossa i Osca i dona ocupació a més de 100 persones en aquesta regió. A més, disposa de pedreres d'àrids i instal·lacions asfàltiques i de formigó.