Sorigué investiga noves tecnologies per a la gestió sostenible de l'aigua en instal·lacions turístiques

2 Juliol 2018

El projecte Watertur, de tres anys de durada, el desenvolupa Sorigué amb la col·laboració del centre tecnològic Leitat, i té com a objectiu aplicar tecnologies avançades en el tractament de les aigües grises.

Sorigué porta a terme el projecte Watertur, que investiga noves tecnologies per a la gestió intel·ligent i sostenible del cicle de l'aigua en instal·lacions turístiques.

a investigació té com a objectiu desenvolupar tecnologies innovadores per optimitzar i dotar de major intel·ligència els principals punts de consum i depuració d'aigua, principalment a l'àrea recreativa i als diferents sistemes de tractament que existeixen en una instal·lació hotelera.

El projecte, desenvolupat en col·laboració amb el centre tecnològic Leitat, busca aplicar una tecnologia avançada en el tractament de les aigües grises −aigües usades que provenen de l'ús domèstic com el rentat d'estris i de roba, així com el bany de les persones−, mitjançant la implementació d'un aiguamoll amb configuració de mur vertical i tecnologia bioelectroquímica per a generació d'energia.

Aquest sistema anirà integrat amb una tecnologia de tractament d'aigües negres −aquelles que estan contaminades amb femta o orina− consistent en un biofiltre anaerobi de membrana, on mitjançant un control avançat es podrà determinar quina configuració híbrida és més convenient per tractar aquest tipus d'aigua, amb l'objectiu d'obtenir un efluent apte per a reutilització en diferents aplicacions dins de les mateixes instal·lacions hoteleres.

Aquest projecte ha estat subvencionat per l'agència ACC1Ó, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat de Catalunya, per a les Comunitats RIS3CAT, agrupacions d'empreses i agents del sistema de recerca i innovació català, que impulsen actuacions de R+D+I.