​Sorigué i ICFO acorden impulsar projectes de recerca col·laborativa

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

​Sorigué i ICFO acorden impulsar projectes de recerca col·laborativa

8 Maig 2018

El grup empresarial i ICFO- l'Institut de Ciències Fotòniques han signat un acord per desenvolupar projectes de recerca conjunts en els sectors de negoci de Sorigué. Aquest acord s'emmarca dins de l'aposta del grup empresarial per la innovació com a eix estratègic del creixement i diferenciació del seu negoci.

Barcelona, 8 de maig – ICFO -Institut de Ciències Fotòniques i el grup empresarial Sorigué han formalitzat aquest dimarts 8 de maig un acord marc d'actuació de col·laboració per al desenvolupament d'activitats d'interès mutu per a ambdues parts. A la signatura del conveni per part de ICFO han assistit Lluís Torner, com a director del ICFO, Silvia Carrasco, directora del departament de Transferència Tecnològica, Valerio Pruneri capdavantera del grup de recerca en Optoelectrònica i Alba B. Rosat com a gestora del portfoli de projectes de grafè. Per part de Sorigué, han assitit a l'acte Ana Vallés, com a presidenta de Sorigué, a més del director d'Innovació, Joan Pons, i el director general d'Enginyeria i Construcció de l'empresa, Manuel Delgado.

La col·laboració entre ambdues entitats busca engegar projectes on l'ús de les tecnologies i materials fotònics puguin incidir en les activitats productives del negoci de Sorigué. La fotònica, que utilitza nous materials d'altes prestacions, té multitud d'aplicacions com, per exemple, convertir als edificis en energèticament sostenibles, o millorar l'eficiència i reduir el cost en plantes dessalinitzadores per incrementar l'accés a aigua potable.

A més, l'acord promou l'organització i realització d'activitats i programes de R+D+i, així com l'impuls a la recerca a les àrees d'interès mutu.

Ana Vallés, presidenta de Sorigué ha expressat la seva satisfacció per aquest acord: “Col·laborar amb ICFO significa consolidar una aliança amb un centre de recerca de primer nivell internacional, per desenvolupar conjuntament eines diferencials per al nostre grup industrial, amb elevat impacte social. Aquest partenariado, promocionarà i facilitarà la transferència de coneixement entre el món industrial i la ciència i tecnologia desenvolupats per ICFO.”

Per la seva banda Lluís Torner, director del ICFO, ha comentat: “Estrènyer llaços amb una empresa amb la visió de futur i capacitat com Sorigué és un orgull per a nosaltres, que obre una gran oportunitat de traslladar al comprat innovacions en àmbits d'interès comú.”

ICFO i Sorigué podran desenvolupar projectes i activitats de col·laboració a través de qualsevol institució i/o empresa que pertanyin al grup de societats.

Ambdues organitzacions constituiran una comissió mixta amb l'objectiu de programar, valorar i realitzar el seguiment de totes les accions derivades d'aquest acord. L'acord té una durada de tres anys prorrogable de mutu acord.

Sobre ICFO

El ICFO - Institut de Ciències Fotòniques, membre del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), és un centre de recerca situat dins del Parc Mediterrani de la Tecnologia a l'àrea metropolitana de Barcelona. Actualment alberga 400 persones, organitzats en 26 grups de recerca i 60 laboratoris d'última generació amb els més nous avanços experimentals, recolzats per instal·lacions de primer nivell en nano-fabricació, caracterització, imatge i enginyeria.

La distinció Severo Ochoa, atorgada pel Ministeri de Ciència i Innovació; 15 professors de ICREA, 31 beques del European Research Council (ERC), 7 Nest Fellows de la Fundació Cellex Barcelona i la presència de forma constant en les primeres posicions en rànquings mundials que mesuren l'excel·lència de recerca, demostren la dedicació del centre a la recerca més exigent. Des del punt de vista industrial, ICFO participa activament en la plataforma tecnològica europea Photonics21 i és també proactiu a fomentar l'activitat emprenedora així com la creació de spin-offs. El centre participa en activitats d'incubació i busca atreure inversió de capital de risc. ICFO acull el Corporate Liaison Program, que aspira a crear col·laboracions i contactes entre la indústria i els investigadors de ICFO. Fins avui, ICFO ha ajudat a crear 6 start-ups d’èxit.

Sobre Sorigué

Sorigué és un grup empresarial fundat en 1956, referent en els sectors de la tecnologia i l'enginyeria de l'aigua, els serveis, la construcció i els materials, amb una clara aposta per la innovació i una vocació de retorn a la societat. La companyia manté delegacions a les principals ciutats espanyoles i compta amb al voltant de 3.500 treballadors en plantilla.

Sorigué compta amb un Departament d'Innovació transversal que té per objectiu consolidar l'aposta del grup empresarial per projectes de base innovadora, la generació de sinergies tant internes, com amb institucions i entitats nacionals i internacionals, la modernització de processos, i la cerca activa de nous negocis.

Descàrregues

Galeria d'imatges