Sorigué investiga per incrementar la seguretat en la conducció de vehicles autònoms

23 Gener 2020

El projecte, que compta amb el finançament de l'agència ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya, pretén desenvolupar una tecnologia basada en marcadors magnètics.

El laboratori d'investigació de Sorigué ha iniciat un nou projecte per desenvolupar una tecnologia basada en els marcadors magnètics amb l'objectiu d'incrementar la seguretat preventiva dels vehicles autònoms que circulen per carretera.

La recerca, sota el nom de «Desenvolupament d'un sistema redundant de conducció en carretera per a vehicles autònoms, SMARTMOVE», compta amb el finançament de l'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa, ACCIÓ, sota la convocatòria «Nuclis de recerca industrial i desenvolupament experimental», emmarcada en l'estratègia RIS3CAT.

La iniciativa, amb un pressupost de 892.468,41 euros i una durada prevista de 18 mesos, compta amb la participació d'Elecnor, líder del projecte, i el Laboratori per a la Innovació Tecnològica d'Estructures i Materials (LITEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya, a més de Sorigué.

Vehicles autònoms

Els vehicles autònoms estan equipats amb mecanismes de detecció d'obstacles mitjançant càmeres o lidars. No obstant això, són moltes les situacions de risc associades als elements climàtics,

com la boira i la pluja, a la visibilitat local, com els túnels, i a les incerteses en les decisions, com ara les interseccions o les rotondes, que impedeixen que avui dia existeixi una seguretat de risc zero en aquest tipus de vehicles.

Davant d'aquest escenari, cal que aquests vehicles tinguin un sistema redundant de seguretat que no depengui de la seva vulnerabilitat, que sigui robust i fiable i que estigui directament posicionat a la carretera per garantir la informació local de l'entorn. Aquesta investigació pretén desenvolupar aquesta tecnologia necessària mitjançant marcadors magnètics que redueixin aquests riscos associats als vehicles autònoms.

Aquest projecte forma part del compromís del grup Sorigué amb la innovació i la gestió del coneixement, eixos del seu Pla estratègic actual, que cerca el creixement responsable del seu negoci.

Aquest projecte ha estat cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

L’actuació subvencionada s’ha realitzat amb el suport d’ACCIÓ en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020.

Galeria d'imatges