Sorigué finalitza la construcció del nou CaixaForum València

Sorigué finalitza la construcció del nou CaixaForum València

22 Juny 2022

El projecte constructiu respecta l'arquitectura de l'edifici original en l'emblemàtica Ciutat de les Arts i les Ciències, alhora que transforma l'edifici en un nou espai cultural de primer nivell a València.

El grup empresarial Sorigué ha conclòs l'execució de la nova seu de CaixaForum a València, situada a l'emblemàtic complex cultural de la Ciutat de les Arts i les Ciències. Es tracta del centre cultural més singular de la xarxa de la Fundació "la Caixa" a Espanya, que va obrir les seves portes el dimarts 21 de juny amb la vocació de convertir-se en un equipament de referència a la ciutat valenciana.

La inauguració va tenir lloc el dimarts 21 de juny de 2022 per part del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; l'alcalde de València, Joan Ribó, i el president de la Fundació "la Caixa", Isidro Fainé.

Per part de Sorigué, han estat presents la presidenta del grup, Ana Vallés; el conseller delegat, Luis Villena; el director general de la zona Centre Sud, José Ramón Tiemblo, i tot l'equip Sorigué involucrat en el projecte.

Disseny i sostenibilitat

El disseny de l'edifici, a càrrec de l'arquitecte Enric Ruiz-Geli i el seu estudi Cloud 9, s'ha concebut com una creació artística en si mateix. La seva estructura conforma un paisatge a partir de diferents càpsules i una coberta colossal en què la sostenibilitat té un paper clau. D'aquesta manera, conviuen en harmonia l'arquitectura de l'edifici original i la intervenció arquitectònica per permetre'n l'ús cultural.

En aquest sentit, el projecte busca potenciar i conviure en l'emblemàtica Àgora de la Ciutat de les Arts i les Ciències respectant el concepte original de l'edifici com a espai de reflexió i, al mateix temps, transformant-lo en un nou espai cultural de primer nivell obert als ciutadans.
En total, les instal·lacions disposen de 10.000 metres quadrats dedicats a la divulgació cultural i científica: dues sales d'exposicions, un auditori amb capacitat per a unes 300 persones, una llibreria, un restaurant i un espai familiar i educatiu.

Execució de les obres

Les obres es van iniciar el març del 2020, poc abans de decretar-se l'estat d'alarma per la pandèmia de la COVID-19. Després de la suspensió, es van tornar a reprendre a finals del mes d'abril del mateix any, complint amb els terminis d'execució previstos.

Aquest projecte s'implementa des de l'àrea de construcció de la zona central sud del grup Sorigué. Amb aquest contracte de gran importància, el grup empresarial també va iniciar més activitats a València i va obrir-hi una delegació, amb l'objectiu de posicionar-se en aquesta comunitat autònoma.

Sobre CaixaForum València

CaixaForum València aspira a ser un espai viu al servei de la comunitat local on la cultura es manifesti com una eina per fomentar la cohesió i la integració social cap a tots els públics. Per això, en el seu interior tindran cabuda, exposicions d'art, de ciència i de temàtica social, concerts i recitals poètics i debats i jornades, entre altres propostes.