El grup Sorigué obté el certificat Bequal, que confirma el seu compromís amb la inclusió de persones amb discapacitat

17 Setembre 2020

L'obtenció d'aquest certificat consolida el compromís de tota l'organització en matèria de Responsabilitat Social Corporativa.

20 empreses del grup empresarial i la Fundació Sorigué han obtingut a finals de 2019 el certificat Bequal que atorga la Fundación Bequal, i que acredita la política d'inclusió del grup amb persones amb discapacitat.

Durant l'auditoria que va permetre l'obtenció del segell, va quedar demostrat que les empreses del grup estan alineades amb l'objectiu principal que persegueix Fundación Bequal, que és l'ocupació de les persones amb discapacitat.

El certificat Bequal verifica no només l'acompliment legal de les empreses, com ara la quota de reserva de feina del 2 % per a persones amb discapacitat en empreses de més de 50 treballadors/es, sinó també la integració efectiva de polítiques inclusives amb la discapacitat en les diferents àrees d'una empresa.

L'obtenció d'aquest certificat consolida el compromís de Sorigué en matèria de Responsabilitat Social Corporativa. El segell té una validesa de tres anys i està subjecte a revisions anuals en les quals es verifica tant el manteniment dels criteris acreditats com la millora contínua.

Les empreses que han obtingut aquest segell, a més de la Fundació Sorigué, són: Asca Obras e Infraestructuras, Agro-Sorigué, Ambitec, Àrids Catalunya, Axer, Aficsa, Cimexco, Conexis, Constraula, Coutex, Cumesa, Ditransco, Finycar, Firtec, ICA, Nordvert, Piñana Commerce, Sorigué, Sorigué Acsa Conservación i Vialex.

Per la seva banda, CLD, l'empresa especialitzada en la gestió de residus i serveis ambientals del grup Sorigué, disposa del certificat Bequal Plus.

Sobre el certificat
El certificat Bequal és una fórmula d'avaluació per tercers, que determina el grau de compromís de les empreses i administracions públiques en matèria de Responsabilitat Social Corporativa i Discapacitat en àmbits essencials com l'estratègia i el lideratge, la gestió dels recursos humans, l'atenció en igualtat de condicions per a tota la ciutadania o la inclusió de clàusules socials en les licitacions públiques.

A més, les organitzacions que obtenen el certificat Bequal demostren el seu compromís i contribució al compliment dels ODS, especialment l'ODS 4 sobre una educació de qualitat, l'ODS 8 sobre un treball digne i l'ODS 10 sobre la reducció de les desigualtats, entre d'altres.