CLD rep el Segell Bequal Plus, que certifica la seva política inclusiva amb les persones amb discapacitat

10 Octubre 2019

CLD, l'empresa especialitzada en gestió de residus i serveis mediambientals del grup Sorigué, ha estat reconeguda amb el Segell Bequal Plus que atorga la Fundació Bequal, i que certifica la seva política d'inclusió de les persones amb discapacitat.

L'equip de CLD ha rebut el Segell Bequal de mans de Francisco Vañó Ferre, patró delegat per a Relacions Institucionals de la Fundació Bequal, en un acte que ha tingut lloc aquest matí a la seu de CLD a l'Hospitalet de Llobregat, Barcelona.

A l'acte han assistit Xavier García, director de CLD; Eloi Baró, director adjunt de Recursos Humans de Sorigué, Ernest Martorell, responsable de Recursos Humans de CLD; Ramon Giró, director general de la Fundació Seeliger i Conde, i de José Antonio Martín Rodríguez, director gerent de la Fundació Bequal.

El director de CLD va manifestar que "ens sentim molt orgullosos de rebre aquest reconeixement que reafirma el nostre compromís amb la inclusió de les persones amb discapacitat. Creiem fermament que el creixement i el valor d'un negoci només s'aconsegueix amb una gestió responsable que garanteixi la sostenibilitat econòmica i també social ".

Per la seva banda, Francisco Vañó ha manifestat que "CLD ha evidenciat comptar amb una estratègia inclusiva que garanteix la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat en totes les àrees que examina i avalua el model Bequal. De fet, l'aspecte més destacable és el compliment de la Llei General de Drets de les Persones amb Discapacitat amb un 5,3%, d'ells més de la meitat corresponen a persones amb discapacitat greu i especial vulnerabilitat ".

Per al representant d'aquesta organització ha quedat demostrat que CLD està alineada amb el principal objectiu que persegueix la Fundació Bequal com és l'ocupació de les persones amb discapacitat. Igualment, Vañó ha destacat la política de compra responsable que porta a terme CLD.

El certificat Bequal

El certificat Bequal és una fórmula d'avaluació per un tercer, que determina el grau de compromís de les administracions públiques en matèria de Responsabilitat Social Corporativa i Discapacitat en àrees essencials com són l'estratègia i lideratge, la gestió dels recursos humans, l'atenció a igualtat de condicions a tota la ciutadania o la inclusió de clàusules socials en les licitacions públiques.

A més, les organitzacions que aconsegueixen el Certificat Bequal demostren el seu compromís i contribució amb el compliment dels ODS, especialment l'ODS 4 sobre una educació de qualitat, l'ODS 8 sobre treball decent i l'ODS 10 sobre reducció de les desigualtats, entre d'altres.

La Fundació Bequal, entitat que gestiona la concessió de la certificació amb el mateix nom és el resultat del treball realitzat des de 2011 en la concepció d'un model sistematitzat d'indicadors certificable que reuneix tot el patrimoni i experiència de les seves entitats fundadores: el Comitè Espanyol de representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), la Fundació ONCE, FEACEM i la Fundació Seeliger i Conde.

CLD

L'empresa CLD neix el 1930, i és un dels primers operadors mediambientals de Catalunya amb més de 88 anys de dedicació a la gestió dels serveis urbans. Originàriament CLD estava estructurada com una cooperativa, d'aquí el significat de les seves sigles: Cooperativa d'Usuaris del Servei de Neteja Pública Domiciliària de Barcelona.

En l'actualitat, executa contractes de serveis urbans en més de 70 localitats de Catalunya i Andorra. Entre d'altres, CLD és responsable des del 2009 de la recollida de residus i neteja viària de la zona nord de Barcelona, ​​que comprèn els districtes de Nou Barris i Horta-Guinardó, donant servei a més de 340.000 habitants. L'empresa va ser adquirida pel grup Sorigué al març de 2016.

Sorigué és un grup empresarial fundat el 1954 a Lleida. Actualment és una companyia amb més de 20 societats en actiu i una plantilla mitjana en 2018 d'al voltant de 3.800 treballadors / res, que practica l'economia circular referent en els sectors de la tecnologia i l'enginyeria de l'aigua, els serveis, la construcció i els materials, amb una clara aposta per la innovació i una vocació de retorn a la societat.