CLD renova el certificat Bequal i el seu compromís amb la inclusió de les persones amb discapacitat

16 Juliol 2019

El certificat Bequal verifica la integració efectiva de polítiques inclusives amb la discapacitat en les diferents àrees d'una empresa. CLD obtingué la certificació Bequal el juliol de 2015.

El passat mes de juny, l'empresa especialitzada en la gestió de residus del grup Sorigué, CLD, renovà la certificació Bequal en la seva categoria plus que atorga la Fundació del mateix nom, reconeixent així les polítiques inclusives i les millores introduïdes en relació a les persones amb discapacitat que treballen a l'empresa. CLD obtingué la certificació Bequal el juliol de 2015.

El certificat Bequal verifica no només l'acompliment legal de les empreses, com la quota de reserva de feina del 2 % per a persones amb discapacitat en empreses de més de 50 treballadors i treballadores, sinó també la integració efectiva de polítiques inclusives amb la discapacitat en les diferents àrees d'una empresa.

El certificat Bequal és una fórmula d'avaluació que determina el grau de compromís en matèria de Responsabilitat Empresarial amb la Discapacitat en àrees essencials d'una organització, com son l'estratègia i el lideratge, el compromís de l'alta direcció envers les persones amb discapacitat, la gestió dels recursos humans, l'acompliment de la normativa i les polítiques inclusives i d'igualtat d'oportunitats en tots els procediments de selecció, accés a la feina, promoció professional i formació.

La Fundació Bequal, entitat que gestiona la concessió de la certificació amb el mateix nom, és un model sistematitzat d'indicadors certificable que reuneix tot el patrimoni i l'experiència de les seves entitats fundadores: el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), la Fundación ONCE, FEACEM i la Fundación Seeliger y Conde.

L'empresa nasqué el 1930 i és un dels primers operadors mediambientals de Catalunya, amb més de 88 anys de dedicació a la gestió dels serveis urbans. Originàriament, CLD estava estructurada com una cooperativa, i per això el significat de les seves sigles: Cooperativa de Usuarios del Servicio de Limpieza Pública Domiciliaria de Barcelona (Cooperativa d'Usuaris del Servei de Neteja Pública Domiciliària de Barcelona).

En l'actualitat, executa contractes de serveis urbans en més de 70 localitats de Catalunya i Andorra. Entre d'altres, CLD és responsable des del 2009 de la recollida de residus i la neteja viària de la zona nord de Barcelona, que comprèn els districtes de Nou Barris i d'Horta-Guinardó, oferint els seus serveis a més de 340 000 habitants. El grup Sorigué adquirí l'empresa el març de 2016.