Asefma reconeix Sorigué per les seves bones pràctiques ambientals en mescles asfàltiques

3 Desembre 2020

El grup ha rebut, conjuntament amb l'empresa Repsol i la Universitat Alfons X El Savi, el Premi MPA a les millors pràctiques ambientals 2020, organitzat per l'Associació Espanyola de Fabricants de Mescles Asfàltiques.

El grup empresarial Sorigué ha estat reconegut com a guanyador del Premi MPA a les millors pràctiques ambientals 2020 en l'àmbit de la fabricació, estesa, i transport de mescles asfàltiques, organitzats per l'Associació Espanyola de Fabricants de Mescles Asfàltiques (Asefma).

Sorigué ha estat guardonat per l'obra de renovació del ferm amb tècniques sostenibles que l'àrea de Materials va realitzar a Tarragona, en el context de la primera obra de Compra Pública d'Innovació a Catalunya, promoguda per la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.

L'actuació, duta a terme el mes de novembre de 2019 en un tram de la carretera TP-7013, entre Alforja i La Selva del Camp, Tarragona, va incorporar tècniques sostenibles com ara la fabricació i posada en obra de mescles bituminoses a temperatura inferior a 100 °C, entre d’altres. D’aquesta pràctica en va resultar una reducció del 45% de les emissions de CO₂ i del 66% en l'ús de matèries primeres, tot mantenint les prestacions equivalents a les d'una mescla convencional.

L'actuació es va dividir en diversos trams on es van aplicar les tècniques a menor temperatura de reciclatge en fred i/o mescles bituminoses temperades i/o mescles ultrafines temperades. A més, també es va aplicar una mescla convencional que va servir com a referència per comparar les diferents tècniques entre sí i respecte d’una actuació convencional.

Juntament amb Sorigué també varen ser premiades les iniciatives presentades per Repsol i la Universitat Alfons X El Savi. El jurat, format pels membres del comitè tècnic de la XV Jornada Nacional d’ASEFMA, que va tenir lloc el passat 2 de desembre, va avaluar els projectes presentats segons criteris de sostenibilitat, innovació, repercussió en el sector i les millores ambientals aportades al sector de la pavimentació asfàltica.

El Premi “Millors Pràctiques Ambientals” (MPA) és una iniciativa sectorial que vol fer visible la R+D en matèria de mescles asfàltiques, que reporta avanços tècnics, econòmics, sostenibles i responsables amb el medi ambient.