L'Ajuntament de Lleida reconeix Sorigué per les seves bones pràctiques d'inserció laboral

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

21 Febrer 2019

El grup empresarial Sorigué és reconegut amb el premi Empresa Solidària 2019 que atorga anualment La Paeria, després de ser proposat per al reconeixement pel programa Incorpora de l'Obra Social “La Caixa”.

Lleida, 20 de febrer de 2019. – El grup empresarial Sorigué ha estat reconegut aquesta tarda amb el premi Empresa Solidària 2019 que lliura l'Ajuntament de Lleida anualment a aquelles organitzacions que han contribuït a la millora social de la ciutat, en aquest cas des del sector empresarial. El guardó ha estat lliurat per la Paeria coincidint amb el Dia Mundial de la Justícia Social.

Sorigué ha estat presentat per a aquest premi pel programa Incorpora de l'Obra Social “La Caixa”, entitat amb qui el grup empresarial col·labora. El programa Incorpora ajuda a persones en risc d'exclusió social a accedir a una ocupació d'acord amb les seves aptituds i motivacions, ja sigui en una empresa o emprenent un negoci propi.

A més, aquest any la companyia ha rebut el reconeixement com a Empresa Solidària a petició de la Fundació Banc de Recursos pel suport i l'assessorament tècnic i en donatius al projecte de l'Escola Agrícola de TATEMOë a Txad, realitzat a través de l'empresa del grup Acsa, Obras e Infraestructuras.

Bones pràctiques

Com a part del seu compromís de fomentar el desenvolupament de les persones i la seva vocació de retorn, el grup empresarial Sorigué duu a terme una sèrie de pràctiques laborals que busquen contribuir a la inserció laboral de persones en risc d'exclusió.

La companyia col·labora de forma estable amb el programa Incorpora des de fa anys, aliança que s'ha formalitzat al febrer de 2018 amb la signatura d'un acord que busca incorporar persones en risc d'exclusió en tots els seus centres de treball. Durant l'any passat, Sorigué ha concretat contractes laborals a través d'Incorpora a Madrid, Barcelona i Lleida.

D'altra banda, a través del programa EDuo de la Fundació Exit durant l'any passat 26 joves han obtingut un Certificat Professional de formació en gestió de residus i la majoria han accedit, alguns per primera vegada, al mercat laboral a través de contractes amb l'empresa CLD, del grup Sorigué.

En total, durant 2018, més de 70 persones de diversos perfils han tingut contractes laborals en empreses del grup. Molts d'aquests treballadors/res han estat contractats en Sorigué en anys anteriors. Víctimes de violència de gènere, persones amb algun grau de discapacitat i joves sense estudis finalitzats es troben entre els perfils beneficiats. Aquestes persones s'han integrat principalment a projectes de l'àrea de Serveis, especialment en contractes de gestió de residus i manteniment urbà.

La col·laboració amb tots dos programes continua el 2019.

Descàrregues