Sorigué i IRTA renoven el seu acord marc per a la innovació

Sorigué i IRTA renoven el seu acord marc per a la innovació

30 Setembre 2021

Ana Vallés, presidenta de Sorigué i Josep Usall, director general d'IRTA, han ratificat el conveni de col·laboració entre les dues entitats per al desenvolupament de noves recerques en l'àmbit agroalimentari i de l'aigua.

Recerca, transferència de coneixements i exploració de noves solucions industrials són els eixos que fonamenten l'acord marc entre Sorigué i IRTA. El grup empresarial uneix esforços amb l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA), adscrit a la Generalitat de Catalunya, per a l'execució de projectes I+D. La col·laboració vol oferir solucions innovadores als reptes empresarials, posant el focus en la sostenibilitat ambiental.
La renovació de l'acord marc, que dóna continuïtat a la col·laboració iniciada el 2016, ha estat presentat per Ana Vallés, presidenta de Sorigué; Joan Pons, director d'Innovació de Sorigué; Josep Usall, director general d'IRTA i Rosa Cubel, directora de Relacions Institucionals i Transferència Tecnològica d'IRTA.

"La vinculació amb centres de recerca de referència com IRTA és clau per a la nostra estratègia d'innovació ja que ens permet ampliar la nostra àrea de coneixement i explorar nous negocis", ha indicat Joan Pons.

Per part seva, el director general d'IRTA, Josep Usall, ha destacat que, "estem contents de ser un soci tecnològic d'una empresa com Sorigué i, d'aquesta manera, poder ajudar el nostre sector a fer front als reptes ambientals i de negoci que se li presenten".

Acord de col·laboració des de 2016

Signat per primera vegada el 2016, aquest conveni ha permès impulsar diferents iniciatives en l'àmbit agroalimentari i de l'aigua en els quals han participat experts i investigadors de totes dues organitzacions.

L'últim projecte impulsat en el marc d'aquest conveni busca reduir la taca bacteriana en ametllers i presseguers. La recerca comprovarà l'eficiència de nous productes basats en compostos de coure i d'origen biològic amb l'objectiu de reduir l'ús de fitosanitaris i generar així un menor impacte ambiental.

Amb la renovació de l'acord marc entre Sorigué i IRTA, totes dues entitats busquen anar un pas més enllà en la recerca per al sector agroalimentari i la indústria de l'aigua i aportar nous productes que responguin a les actuals exigències socials i mediambientals.

Sorigué, aposta ferma per la innovació

Compromès amb un model d'innovació sostenible, Sorigué està en una constant generació de coneixement per al desenvolupament de tecnologia, productes i serveis que reforcin el seu lideratge i li permeti obrir-se a nous mercats.

L'anàlisi de tendències, recerca i projectes amb perspectiva d'aplicació industrial li han permès estar a l'avantguarda i anticipar-se a nous reptes en diferents àmbits.

En aliança amb entitats, Sorigué té a la seva cartera més de 10 projectes d'innovació que busquen aportar valor a totes les seves àrees de coneixement.

IRTA

L'IRTA, institut de recerca adscrit al Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, i membre del sistema A prop, s'ha proposat entre els seus objectius científics estratègics el proveïment d'aliments sans i de qualitat per als consumidors finals.

En aquesta cerca, els seus projectes de recerca propendeixen pel desenvolupament sostenible dels sectors agrari, alimentari, agroforestal, aqüícola i pesquer per als quals s'avancen diverses recerques de llarg a llarg de Catalunya. Un treball que es desenvolupa de manera conjunta amb diferents laboratoris universitaris, empresarials i institucionals i que ha donat com a resultat una prestigiosa xarxa de centres consorciats i enfocats en projectes I+D.