Sorigué rep el segell d'Empresa Compromesa amb la Cultura

Sorigué rep el segell d'Empresa Compromesa amb la Cultura

26 Juliol 2021

Es tracta d'una distinció pionera en el sector que avala el lideratge, l'excel·lència i el compromís de les empreses i els dóna la possibilitat de formar part d'una iniciativa de foment de la Responsabilitat Social a favor de la cultura.

Aquest segell, amb una validesa de tres anys (2021 - 2023), és un reconeixement al suport que el grup empresarial destina al teixit cultural com a motor de progrés econòmic i de transformació social, així com font d'inspiració i d'enriquiment intel·lectual, d'acord amb la Fundació Catalunya Cultura.

Per a rebre aquest reconeixement, Sorigué ha estat avaluat sota quatre criteris de valoració establerts per la Càtedra de Responsabilitat Social de la Universitat de Girona:  lideratge organitzacional respecte a la promoció de la cultura, participació en activitats de promoció de la cultura, qualitat de les activitats de promoció de la cultura i rellevància de les activitats de promoció de la cultura.

Vocació de retorn

El grup Sorigué impulsa la seva vocació de retorn a la societat a través de la Fundació Sorigué, mitjançant activitats en l'àmbit social, educatiu i cultural

Recentment, la Fundació Sorigué ha coproduït amb Matadero MadridBlind Sensorium”, la primera exposició individual del fotògraf i documentalista Armin Linke a Espanya que es va poder veure entre març i maig de 2021. Al març de 2019, l'entitat va presentar la seva primera exposició a Madrid: “Mat Collishaw. Dialogues” de l'artista britànic Mat Collishaw al Real Jardí Botànico de Madrid. Poc després, l'obra de Collishaw es va exposar al seu museu a Lleida amb la muestra "Mat Collishaw. The End of Innocence”.

Entre les obres artístiques dels últims anys, la Fundació Sorigué ha exposat “Oscar Muñoz: des/materializaciones” d'Oscar Muñoz, “In the beggining was…” de Chiharu Shiota, “Photographs” de Wim Wenders i un compendi d'obras d'Antonio López.
A més, la Fundació Sorigué ha anat construint en els últims 15 anys una de les col·leccions d'art contemporani més importants d'Espanya, reconeguda amb el premi Art i Mecenatge, impulsat per la fundació “la Caixa”, al maig de 2015, i amb el Premi GAC al Col·leccionisme, organitzat pel Gremi de Galeries d’Art de Catalunya, al maig de 2017.

Entre els artistes que la componen destaquen noms de prestigi internacional com Anselm Kiefer, William Kentridge, Bill Viola, Chuck Close, Anish Kapoor, Antonio López, Daniel Richter, Antony Gormley i Julie Mehretu.

Projecte PLANTA

PLANTA és el projecte que uneix la visió empresarial del grup Sorigué amb la vocació de retorn de la Fundació Sorigué i en el qual conflueixen l'art, el coneixement, l'arquitectura i el paisatge.

PLANTA va obrir les seves portes a l'octubre de 2017 amb “Double Bind” de Juan Muñoz, instal·lació monumental considerada l'obra mestra de l'artista. El juny de 2019, PLANTA va inaugurar la seva primera instal·lació permanent, “Ocean Without a Shore”, del referent del videoart mundial Bill Viola. A més, es va obrir al públic el Pavelló d'Anselm Kiefer i les escultures “Día” i “Noche”, d'Antonio López.

Les últimes incorporacions artístiques al projecte PLANTA inaugurades el 2021 han estat les obres “More Sweetly Play the Dance” de William Kentridge i “In the beginning was…” de Chiharu Shiota.

PLANTA es troba al complex industrial La Plana del Corb de Sorigué a Balaguer (Lleida), un entorn que simbolitza els inicis de Sorigué com a empresa i materialitza els seus valors.

En aquest lloc conviuen l'activitat extractiva i els processos industrials amb plantacions agrícoles, centres per a la recerca i divulgació del coneixement, així com espais d'art contemporani únics.