Sorigué exposa les bones pràctiques en la inclusió laboral de persones amb discapacitat

18 Setembre 2023

Durant la jornada «Sí i millor. L’èxit de les empreses inclusives i com aconseguir-ho.», el grup Sorigué va explicar els eixos d’una estratègia que té com a principal objectiu la generació de valor que aporta la gestió d’equips diversos, entesa des de la plena inclusió a les diferents àrees de negoci.

La Federació de Centres Especials de Treball de Catalunya (FECETC) i la fundació CIES han organitzat la trobada «Sí i millor. L’èxit de les empreses inclusives i com aconseguir-ho», en què Sorigué ha estat destacada com un exemple de bones pràctiques en matèria d’inclusió laboral.

La jornada va tenir lloc el 18 de setembre a la seu de Foment del Treball i hi van participar empreses de diferents sectors que van donar a conèixer la seva experiència en la promoció del desenvolupament professional de persones amb discapacitat. En aquest mateix fòrum, José Antonio Martin, director gerent de la Fundació Bequal va incidir en la importància de valorar aquest component dins d’una estratègia global corporativa.

Sorigué, segell Bequal+

Eloi Baró, director d’Administració i Relacions Laborals de Sorigué, va participar a la taula de bones pràctiques empresarials. Durant la intervenció, va destacar el compromís del grup per generar oportunitats laborals d’alt impacte social. De fet, Sorigué compta amb el nivell Plus del segell Bequal que no només certifica el compliment de les quotes per a la inserció laboral de persones amb discapacitat, sinó que busca superar aquest percentatge i assegurar la integració efectiva a les diferents àrees de l’organització.

La incorporació a la plantilla de persones amb diferents graus de discapacitat és una prioritat per a Sorigué i des de les polítiques de governança fins a la gestió de recursos humans es promouen accions internes que reconeixen el valor de conformar equips diversos i inclusius.

A la mateixa taula hi van participar també Óscar Sambola, director de Recursos Humans de Serveis Corporatius de Mutua Terrassa, Alina Beldean, tècnica del Centre Especial d’Ocupació de Groupe Armonia, Zobeida Duben, directora de Gestió del Talent de NTT Data, i Dulcinea Meijide, directora de Diversitat d’Agbar. Sota la moderació de la doctora Isabel Vidal de la Universitat de Barcelona - CIES, els representants empresarials van estar d’acord amb la necessitat de promoure més espais de diàleg que donin cabuda a totes les veus implicades en temes de diversitat, equitat i inclusió.

Amb la mirada posada en aquest objectiu, FECETC i la fundació CIES preparen la fira «Sí, i millor», que tindrà lloc els dies 4 i 5 d’octubre al recinte firal de Montjuïc. Aquest esdeveniment de referència per al sector facilita la presa de contacte entre persones amb discapacitat, les empreses ordinàries i els centres especials de treball, CET, per obrir el camí de la seva incorporació al mercat laboral.