Sorigué construirà Tower One, un nou hotel per a Esplugues de Llobregat

Sorigué construirà Tower One, un nou hotel per a Esplugues de Llobregat

9 Maig 2023

La torre formarà part del parc empresarial i de serveis, Porta Diagonal, que acollirà diferents usos, incloent-hi oficines i comercial, a més d'hoteler. Un nou àmbit d'activitat empresarial i de serveis que connectarà la ciutat amb l'entorn natural de Collserola.

Sorigué participa en la transformació del sector de Finestrelles a Esplugues de Llobregat a través de la construcció d'un edifici de 25 plantes sobre rasant per a ús hoteler i 3 sota rasant. Aquest projecte forma part de Porta Diagonal, l'última peça de 90.000 m² que queda per desenvolupar del sector de Finestrelles que, amb aquest parc empresarial, culminarà la transformació dels 234.800m² del sector, que s'han distribuït entre zones residencials, empresarials, hoteleres i comercials.

L'edifici, denominat Tower One, promogut pel grup Sacresa, és construït per l'empresa de Sorigué, Acsa Obres i Infraestructures al costat de la instal·ladora Cobra amb un pressupost de prop de 45 milions d'euros. El projecte consta de 526 unitats residencials de les quals 350 són habitacions i 176, estudis i apartaments.

Així, el municipi d'Esplugues de Llobregat aporta 798 llits a l'oferta turística de la província de Barcelona i consolida la seva vocació d'engranatge entre la muntanya i la ciutat gràcies a la seva estratègica ubicació a l'entrada de l'Avinguda Diagonal, artèria fonamental de la capital catalana.

L'estudi d'arquitectura Batlle i Roig és el responsable de dissenyar el projecte Tower One que forma part d'aquest macroprojecte de transformació urbana que s'estructura al voltant d'un entorn natural fomentant el benestar i la connectivitat amb la ciutat.
Dissenyats sota el concepte de biofilia, tots els edificis i espais públics de Porta Diagonal busquen una integració amb el medi ambient a través de materials, sostenibles, saludables, així com obtenir certificats internacionals d'eficiència energètica i connectivitat. Característiques que encaixen plenament amb els valors de Sorigué en el seu compromís amb un desenvolupament sostenible.

Tower One

L'obra que executarà Sorigué consisteix en l'edificació d'una torre composta per 24 plantes més una superior amb instal·lacions tècniques, que aconseguirà una alçada total de 98 metres. Addicionalment, es construirà també tres plantes sota rasant. Es tracta d'una superfície edificable de 20.950 m², dels quals 18.855 m² es destinen a ús residencial i/o d'hostalatge i els restants 2.095 m² es reserven per a usos complementaris al residencial.

Part de la façana a la planta baixa crearà un porxo d'ús públic per donar lloc a un dels dos accessos a l'edifici i a la planta 22 es destaca la terrassa amb piscina. A les façanes sud i nord s'instal·laran jardineres i pales verticals amb vegetació natural de gran impacte visual. A més, aquestes pales connecten amb unes bigues metàl·liques a la part superior de l'edifici, formant una gran pèrgola que corona la torre i en la qual se situen els panells fotovoltaics.