Sorigué conclou la recerca sobre un sistema de generació d'energia elèctrica integrat a carreteres

1 Juliol 2021

El projecte, duta a terme pel laboratori de recerca de la companyia, ha permès dissenyar un sistema de generació piezoelèctric embegut en una mescla asfàltica capaç de donar senyal elèctrica. El projecte ha comptat amb la col·laboració de la UPC i l'empresa del grup, Axer.

El laboratori de recerca de Sorigué conclou el projecte “Desenvolupament d'un sistema de generació d'energia elèctrica mitjançant generadors piezoelèctrics integrats a carreteres: Piezoroad”, després de dos anys de recerca.

El projecte va néixer a partir de la necessitat de desenvolupar elements de generació elèctrica integrables i escalables en la superfície del paviment, per a així donar resposta a les demandes d'alimentació elèctrica de les futures carreteres intel·ligents a partir d'un sistema robust, independent de les condicions ambientals i responsable quant a distribució de costos.

Aquesta recerca ha suposat un pas endavant en el know-how de Sorigué podent millorar de manera substancial els resultats de projectes anteriors desenvolupats en la mateixa línia.
Tecnològicament, s'han aconseguit els resultats esperats sobre la base de les proves realitzades en el laboratori al llarg de la recerca, no obstant això, el rendiment obtingut és millorable. La limitada producció d'energia obtinguda del sistema piezoelèctric suggereix línies de millora del sistema de encapsulament per a aconseguir major quantitat d'energia en un futur.

El projecte, amb un pressupost de 502.303€, ha estat desenvolupat íntegrament pel laboratori de recerca de Sorigué. Ha comptat a més amb la col·laboració del Laboratori per a la Innovació Tecnològica d' Estructures i Materials (LITEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'empresa especialitzada en instal·lacions integrals del grup empresarial Sorigué, Axer, experta en sistemes elèctrics i electrònics, caracterització dels senyals elèctrics i amb capacitat per al disseny d'estructures de captació energètica.