Infraestructura verda renova les oficines incorporant el disseny biofílic

Infraestructura verda renova les oficines incorporant el disseny biofílic

27 Gener 2023

La introducció d'elements naturals als espais de treball afavoreix el benestar de les persones i augmenta la productivitat.

Especialitzats en solucions verdes per a la ciutat, arboricultura, restauració ambiental, equipaments urbans i paisatgisme, l'equip d'Infraestructura verda de Sorigué conviu amb la natura a les seves pròpies oficines.

Sota el concepte de disseny biofílic, ha renovat les oficines ubicades a l'Hospitalet de Llobregat, Barcelona, aconseguint un ambient molt més acollidor i adequat per al benestar de les persones

La idea va prendre força arran de la pandèmia del 2020 quan es va fer evident la importància de millorar els espais de treball acostant-los a la natura, resultava indispensable evitar els llocs tancats, privilegiar les interaccions a l'aire lliure i afavorir noves maneres de treballar.

La tornada definitiva a les oficines a partir del segon trimestre de 2022 va motivar la creació d'espais que incorporessin elements naturals, com jardins verticals i jardineres hidropòniques penjants.

Ideals per embellir les parets, els jardins verticals aporten frescor i lluminositat a l'ambient, mentre les jardineres hidropòniques penjants permeten gaudir de les plantes d'interior amb un senzill sistema de manteniment i reg.

Biofília per a la productivitat

Des que el 1984 el biòleg Edward Osborne Wilson va encunyar el terme biofília per
explicar l'estreta relació entre els éssers humans i el medi ambient, són molts els estudis que han confirmat la importància d'involucrar la naturalesa en diferents àmbits, com el laboral, per incrementar el benestar.

La vegetació, la il·luminació natural, la connexió visual amb jardins, els corrents d'aire i el contacte amb materials com la fusta, la sorra o la pedra són alguns dels components del disseny d'interiors sota els principis de la biofília.

L'informe d'Human Spaces “L'impacte mundial del disseny biofílic al lloc de treball” confirma que la relació amb la natura pot augmentar la productivitat fins a un 13% i la creativitat en un 15%.

En canvi, als espais que no tenen cap accés o contacte amb elements naturals s'hi donen majors índexs d'absentisme, estrès i manca de motivació.

A més d'incrementar el rendiment laboral, el disseny biofílic a les oficines d'Infraestructura verda es proposa generar un entorn molt més cooperatiu entre treballadors i treballadores. D'aquesta manera, l'experiència en la creació i el manteniment d'infraestructures verdes es trasllada fins a les seves instal·lacions.