CLD, empresa del grup Sorigué, instal·la una innovadora pila d'hidrogen sòlid per emmagatzemar energia elèctrica

29 Setembre 2016

​El projecte europeu EDEN, en col•laboració amb Corp CLD, empresa del grup Sorigué especialitzada en treballs de neteja urbana, recollida i tractament de residus i serveis industrials, i l’Ajuntament de Barcelona, ha instal•lat per primer cop una pila d’hidrogen sòlid per emmagatzemar energia elèctrica de forma eficient i segura.

Aquesta bateria, que s’ha instal•lat al Centre de Neteja del parc del districte d’Horta-Guinardó, operat per CLD, és la primera d’aquest tipus que s’instal•la al món i permetrà poder alliberar l’energia acumulada segons la demanda de consum que es requereixi.

La pila, pensada per a ser instal•lada en edificis (o àrees més grans com barris o districtes), permetrà una gestió intel•ligent de la generació i consum de l'energia. En el cas de poder-se connectar en xarxa i en major nombre, serien capaces de generar i subministrar l'energia necessària per al funcionament habitual de l'edifici/territori, prescindint de fonts lligades a combustibles fòssils (gas natural, gas oil, fuel oil...).

Les dades resultants d’aquesta innovadora investigació s’analitzaran per confirmar que aquest tipus d’emmagatzematge d’energia permetria disminuir les emissions de contaminants a l'atmosfera a nivell local, contribuint així a evitar l'emissió de gasos d'efecte hivernacle i el conseqüent escalfament del planeta a nivell global.

En la iniciativa hi han participat l'Ajuntament de Barcelona, a través de l'Agència de l’Energia de Barcelona (AEB), la direcció de Neteja i Gestió de Residus i la direcció del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament, i Corp CLD.

Projecte europeu d’innovació

La instal•lació d’aquesta innovadora bateria d’hidrogen sòlid respon a la demanda del projecte europeu EDEN, que té per objectiu obrir noves vies en la investigació i desenvolupament d’innovadors sistemes d’eficiència energètica, que permetran unir la producció renovable amb la demanda d'energia.
En aquest projecte hi participen diferents centres d'investigació europeus, entre els quals s'hi troba l'enginyeria catalana CIDETE.

Sobre Corp CLD

Corp CLD és una empresa amb més de 85 anys de dedicació a la gestió de serveis urbans i un dels primers operadors mediambientals de Catalunya.