Ana Vallés: “L’arquitectura té la capacitat d’anticipar el futur, de reaccionar davant els canvis, i de construir les respostes”

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

30 Juny 2016

La presidenta de Sorigué, Ana Vallés, ha iniciat la segona jornada del IV Congrés Internacional d'Arquitectura i Societat presentant la sessió “Estètiques de l'Energia” en què han participat els ponents Iñaki Ábalos i Renata Sentkiewicz.

Vallés ha participat en aquest IV Congrés, un dels referents més importants de l'arquitectura a escala mundial, com a patrona de la Fundació Arquitectura i Societat organitzadora de la trobada. També hi han assistit professionals de Sorigué que treballen en aquest àmbit.

En la seva intervenció, Vallés ha fet una crida a la reflexió i a l'acció davant la dràstica transformació que estan patint el planeta, la societat i la pròpia arquitectura. El previst increment de l'esperança de vida, la inversió de la piràmide d'edat, la concentració de la població mundial en megaciutats, la revolució de l'energia i la revolució digital, així com les perspectives inèdites que aporten les noves generacions, estan conformant un món nou al qual l'arquitectura ha de respondre.

En al·lusió al públic assistent, més de 500 persones vinculades en l'àmbit arquitectònic, la presidenta de Sorigué ha dit que “el sector de l'arquitectura té moltíssimes idees per aportar, ja que els arquitectes teniu la capacitat d'anticipar el futur, d'imaginar altres realitats i construir-les, així com de reaccionar davant dels canvis, junts i de la mà del sector al qual pertanyo, el sector de la construcció, l'enginyeria i els serveis a les persones".

Sota el lema de la sessió, “Estètiques de l'Energia”, Iñaki Ábalos i Renata Sentkiewitckz, han repassat com afronten en els seus projectes la resposta a les exigències climàtiques aplicant solucions tècniques i criteris estètics.

IV Congrés Internacional d'Arquitectura

La quarta edició d'aquest congrés ha estat inaugurada per ses majestats els Reis Felip VI i Letizia, i ha reunit a figures consagrades de la disciplina com Rem Koolhaas i Pierre de Meuron (dos premis Pritzker, considerat el Nobel en arquitectura), Louisa Hutton, Jean-Philippe Vassal, Kjetil Traedal Thorsen o Iñaki Ábalos i Renata Sentkiewicz.

Organitzat per la Fundació Arquitectura i Societat, aquest congrés s'ha celebrat al Baluard-Palau de Congressos i Auditori de Pamplona els dies 29 i 30 de juny.

Descàrregues

Galeria d'imatges