Sorigué reforça les seves polítiques d'inclusió de les persones amb discapacitat

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

4 Novembre 2022

El grup empresarial renova el Segell Bequal i aconsegueix el nivell PLUS, que certifica la millora contínua en les seves polítiques d'inclusió de les persones amb discapacitat. L'obtenció d'aquesta certificació consolida la labor de Sorigué en matèria d'inclusió i el seu compromís amb la sostenibilitat social.

El grup Sorigué ha certificat les seves polítiques d'inclusió mitjançant l'obtenció del Segell Bequal PLUS, que atorga la Fundació Bequal. Aquest certificat verifica el compliment legal de les empreses cap a les persones amb discapacitat, com la quota de reserva d'ús del 2% en empreses de més de 50 treballadors/a, i la integració efectiva de polítiques inclusives a les diferents àrees d'una organització.

La incorporació i desenvolupament professional de les persones amb discapacitat és un compromís que Sorigué ha adquirit dins del seu model de negoci responsable. Amb l'obtenció del segell Bequal Plus, el grup es compromet a continuar treballant en la seva integració, més enllà de les exigències legals, amb l'objectiu d'aconseguir una quota del 3%.

El 2019, Sorigué va adquirir per primera vegada aquesta acreditació en la seva categoria Estàndard. En aquesta última renovació, realitzada al juliol de 2022, la companyia ha demostrat la millora contínua en tots els indicadors que avalua el segell: estratègia i lideratge, gestió de Recursos Humans, accessibilitat, compra responsable, clients, acció social i comunicació.

Sorigué duu a terme diferents accions de conscienciació i sensibilització a nivell intern cap a tot l'equip humà del grup. En aquest sentit, destaca el cas d'una de les empreses del grup, Acsa, Obres i Infraestructures, ja que a l'exercici de 2021 va generar una ocupació directa de 20 persones més amb discapacitat respecte al període anterior.

Entrega del Segell Bequal
El director d'Administració i Relacions Laborals de Sorigué, Eloi Baró; acompanyat de la Presidenta de Sorigué, Ana Vallés, han recollit el Segell Bequal a mans de Francisco Vañó Ferre, patró de Relacions Institucionals de la Fundació Bequal i José Antonio Martín Rodríguez, director gerent de la Fundació Bequal; a les instal·lacions del projecte PLANTA de Sorigué.
Eloi Baró ha destacat la voluntat del grup de continuar i millorar les mesures, accions i polítiques que afavoreixen al col·lectiu de persones amb discapacitat. Per part seva, Francisco Vañó, ha manifestat el compromís de Sorigué amb la inclusió laboral de les persones amb discapacitat com un dels seus eixos prioritaris, demostrant-lo, especialment, en àrees clau com la governança, els recursos humans i l'accessibilitat dels seus centres de treball i instal·lacions.

El certificat Bequal
El certificat Bequal és una fórmula d'avaluació per un tercer que determina el grau de compromís en matèria de Responsabilitat Social Corporativa i Discapacitat en àrees essencials d'una companyia.

A més, les organitzacions que aconsegueixen el Certificat Bequal demostren el seu compromís i contribució amb el compliment dels ODS, especialment el ODS 8 sobre treball decent i el ODS 10 sobre reducció de les desigualtats, entre altres.

La Fundació Bequal, entitat que gestiona la concessió de la certificació, és el resultat del treball realitzat des de 2011 en la concepció d'un model sistematitzat d'indicadors certificable que reuneix tot el patrimoni i experiència de les seves entitats fundadores: el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), la Fundació ONCE, FEACEM i la Fundació Seeliger i Conde.
Descàrregues