Sorigué reforça la seva presència al sector energètic amb l'adquisició d’Ecotelia, empresa d'energies renovables

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

14 Juliol 2021

El grup empresarial, en línia amb el seu Pla Estratègic, adquireix l'empresa Ecotelia Serveis Energètics, per reforçar la seva àrea d'Energia i aprofundir especialment en el mercat de la generació d'energies renovables, tant en generació distribuïda com en autoconsum. Sorigué porta més d'una dècada treballant en la rehabilitació sostenible i eficient energèticament d'edificis, i en generació d'energia per a autoconsum a través de plaques fotovoltaiques.

El grup empresarial Sorigué ha adquirit el 60% de l'empresa d'energies renovables Ecotelia Serveis Energètics. L'ingrés de l'empresa al grup s'emmarca al seu objectiu d'enfortir i organitzar tots els seus serveis vinculats a l'eficiència energètica i les energies renovables en una nova àrea de negoci: Energia. A través d'aquesta nova àrea, el grup integra els seus projectes en energia renovables, tant en generació distribuïda com en autoconsum, i projectes de valorització energètica d'edificis i equipaments.

Amb l'adquisició majoritària d’Ecotelia, la companyia organitza la integració dels seus serveis energètics amb l'objectiu a més de transformar-se en una empresa de serveis energètics (ESE), per a així afegir valor a les seves actuals activitats i ampliar la seva oferta amb un servei integral: des de l'auditoria energètica i valoració de mesures d'eficiència fins a l'estudi de solucions de finançament efectives per a la rehabilitació.

Sobre l’adquisició d’Ecotelia

Ecotelia té actualment més de 600 projectes implementats i el seu principal mercat geogràfic és La Rioja, Navarra, Euskadi, Aragó i Madrid.

L'objectiu de Sorigué és aprofitar totes les sinergies de la integració i créixer mitjançant l'expansió geogràfica a tot el territori on Ecotelia i el grup estan fortament implantats, així com llançar noves línies de negoci.

Sorigué al sector Energia

Amb aquesta adquisició, Sorigué s'enforteix al sector de les energies renovables, principalment fotovoltaica, a través de l'ingrés al sector de la generació distribuïda, amb el desenvolupament de parcs solars sostenibles als territoris on té implantació. Sorigué desenvoluparà la seva estratègia al mercat de l'energia a través de la producció d'energia amb plantes fotovoltaiques “utility scale”.

En línia amb la seva estratègia de negoci responsable i l'aposta d'Europa per un desenvolupament sostenible, el grup empresarial cerca posicionar-se en el desenvolupament de parcs solars petits i mitjans, que generin impacte positiu a les comunitats on se situen.

La seva estratègia en energies renovables inclou a més consolidar la seva presència al sector de l'autoconsum fotovoltaic, on l'empresa ja posseeix àmplia experiència. Des de fa més de cinc anys, Sorigué ve realitzant la instal·lació de plaques solars, principalment en edificis d'habitatges, oficines, indústries i durant l'últim any, en estacions depuradores d'aigua (EDAR).

Valorització energètica

Sorigué porta més d'una dècada executant projectes de valorització i rehabilitació d'edificis, en l'àmbit industrial, residencial i d'equipaments, com en hotels. Les seves obres de rehabilitació, desenvolupades principalment a través de la seva àrea de Construcció, han inclòs l'optimització de l'eficiència energètica, acústica i tèrmica dels edificis intervinguts, d'acord amb la normativa actual.
Amb l'objectiu d'ampliar aquest servei, Sorigué cerca transformar-se en una empresa de serveis energètics (ESE), la qual cosa li permetrà realitzar des de l'auditoria energètica de cada edifici, per  així valorar les solucions més adequades en cada cas; l'execució de l'obra; fins al suport en la cerca de solucions de finançament per obtenir la inversió necessària per a la rehabilitació.

En aquesta línia, la nova àrea d'Energia buscarà el finançament i execució de projectes “clau en mà” d'eficiència energètica a tota mena d'edificis i instal·lacions, on la companyia compta amb experiència des de fa més d'una dècada.

Aquesta nova línia de negoci busca donar resposta a un dels problemes de contaminació més importants que enfronta Espanya i Europa: actualment el 30% de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle i el 40% del consum d'energia són emeses per edificis en funcionament. Segons diversos estudis, el 80% dels edificis són ineficients des del punt de vista energètic. La rehabilitació energètica és clau per enfrontar aquest problema.

La rehabilitació energètica i la instal·lació de plaques per a l'autoconsum fotovoltaic tindrà un impacte altament positiu en l'estalvi energètic. No en va, l'Agència Internacional de l'Energia (IEA, en les seves sigles en anglès) ha assenyalat que “l'eficiència energètica és la primera font d'energia d'aquest planeta”.

La proposta de Sorigué està totalment alineada amb l'estratègia de negoci responsable del grup i l'agenda 2030 que impulsa l'ONU, a través dels 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Sorigué és signant del Pacte Mundial de les Nacions Unides, iniciativa que impulsa a les empreses a incorporar 10 principis universals relacionats amb els drets humans, el treball, el medi ambient i la lluita contra la corrupció en les seves estratègies i operacions, entre altres.

Sobre Sorigué

Sorigué és un grup empresarial fundat el 1954 a Lleida. L’any 2011 va tenir lloc el primer relleu generacional del grup, en el qual Ana Vallés va assumir la presidència. Actualment és una companyia referent en els sectors de la tecnologia i l'enginyeria de l'aigua, els serveis, l'energia, la construcció i els materials, amb una clara aposta per la innovació, que practica l'economia circular i amb una vocació de retorn a la societat.

Mitjançant els seus plans estratègics, la companyia ha abordat el creixement des d'una perspectiva sostenible i ha impulsat un model de negoci responsable basat en la generació de coneixement a través de la innovació i la digitalització; les persones i el seu talent; la comunicació i la responsabilitat social i mediambiental com a pilars essencials.

El grup manté activitat en pràcticament tota la geografia espanyola amb seus a Lleida, Barcelona i Madrid, així com delegacions i centres de producció distribuïts per tota Espanya (Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Tarragona, Palma, Saragossa, Osca, València, Granada i Sevilla).

El grup compta amb més de 20 societats en actiu i una plantilla mitjana d’uns 4.000 treballadors/as el 2020.
Descàrregues