Sorigué i la FLC de Catalunya col·laboren per impulsar l'ocupació al sector de la construcció

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

29 Juny 2023

Les dues organitzacions treballaran conjuntament per a formar i incorporar perfils especialitzats, principalment dones i joves

Sorigué i la Fundació Laboral de la Construcció (FLC) de Catalunya han signat un acord de col·laboració per emprendre accions formatives concretes que busquen donar resposta a la falta de perfils professionals especialitzats amb un triple objectiu: modernitzar el sector de la construcció assegurant el relleu generacional, fomentar la formació especialitzada per a donar resposta a les necessitats del mercat laboral i atreure i incorporar a dones.

Per a això, la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya impulsarà diverses accions, entre elles formacions especialment dirigides a dones per donar resposta als perfils identificats pel grup empresarial Sorigué en els seus diferents àmbits d'actuació. La Fundació Laboral de Catalunya dissenyarà els continguts acadèmics i proporcionarà el personal docent i els materials didàctics. Per part seva, Sorigué participarà activament al disseny de l'estratègia formativa i captació d'aspirants a la qualificació. En finalitzar els cursos, les alumnes podran participar en els processos de selecció oberts en el grup i postular-se per a les seves vacants.

La signatura de l'acord entre les dues entitats ha tingut lloc a les instal·lacions de la Fundació Laboral de la Construcció a Badalona. L'acte ha estat a càrrec d'Eloi Baró, director d'Administració i Relacions Laborals de Sorigué; i Lucía López, gerent de la FLC de Catalunya; acompanyats de Miguel Peláez, vicepresident de la Fundació Laboral de Catalunya (CCOO de l'Hàbitat); Isabel Gutiérrez, secretària general de CCOO Hàbitat Catalunya; Juani Arenas, secretaria Sector Construcció i Mineria d'UGT-FICA Catalunya i Fani Galeas, secretària de Dones de CCOO de l'Hàbitat de Catalunya. També van assistir representants del departament d'Administració i Relacions Laborals de Sorigué, juntament amb delegades dels sindicats presents al grup.

Aquesta col·laboració s'emmarca dins de la corresponsabilitat entre Sorigué i la FLC, així com de l'estratègia de totes dues organitzacions per impulsar la igualtat i professionalització de la construcció, en un clar compromís amb el sector i el progrés de la societat.

A través del citat conveni es treballarà conjuntament en diverses línies d'actuació: detecció de perfils professionals necessaris en el sector, proporcionar itineraris formatius adequats, i posterior inserció laboral en empreses del grup Sorigué.
FLC: més de 200 treballadors/es de Sorigué formats el 2022
En el que va d'any, la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya ja ha format a més de 160 treballadores i treballadors del grup Sorigué en formacions de prevenció de riscos laborals i maquinària. Només l'any passat, més de 200 alumnes i alumnes del grup van passar per les aules de la FLC en diferents àrees formatives.

“Des de la Fundació Laboral a través de la formació es contribueix a l'augment de la presència de dones al mercat laboral de la construcció. Aquests acords són resultat de la col·laboració entre totes dues organitzacions que impacten directament en l'ocupabilitat de dones i joves”, va assenyalar la gerent de la FLC de Catalunya.

“Una vegada formalitzat l'acord, l'important és començar a treballar per aconseguir els objectius establert i veure resultats.”, remarca Eloi Baró, director d'Administració i Relacions Laborals de Sorigué.

Una fundación al servei del sector
La Fundació Laboral de la Construcció és l'entitat paritària creada pel mateix sector el 1992, mitjançant el Conveni General del Sector de la Construcció, i fruit d'un diàleg social exemplar entre la patronal i els sindicats del sector: la Confederació Nacional de la Construcció ( CNC ), CCOO de l'Hàbitat , i la Federació d'Indústria, Construcció i Agro d'UGT ( UGT FICA ).

La Fundació Laboral forma cada any a més de 80.000 treballadors del sector de la construcció, a les més de 200 accions formatives diferents que ofereix. La formació, la seguretat i la salut i l'ocupació dels treballadors de la construcció són els seus tres pilars fundacionals. Està constituïda per 17 Consells Territorials i compta amb més de 50 Centres de Formació propis distribuïts per tota Espanya, 23 dels quals compten amb un Centre de Pràctiques Preventives (CPP).