Sorigué i GBI Paprec arriben a un acord de compravenda de l'empresa de serveis mediambientals CLD

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

31 Juliol 2023

CLD és un dels principals operadors mediambientals de Catalunya, amb més de 90 anys de dedicació a la gestió de residus urbans i industrials. L'empresa, que ha format part de Sorigué des de 2016, porta actualment la neteja viària de tres districtes de Barcelona, manté contractes a diversos municipis de Catalunya i té una plantilla de més de mil persones.

Els grups Sorigué i GBI Paprec han arribat a un acord de compravenda de l'empresa de serveis ambientals CLD. L'empresa és un dels principals operadors de gestió de residus de Catalunya, amb més de 90 anys de dedicació a la gestió dels serveis urbans. Ha format part de Sorigué des de 2016.

CLD ha tingut un important creixement i realitzat una forta inversió en nova maquinària i vehicles més sostenibles, així com la millora de les seves instal·lacions amb un nou parc d'autoconsum fotovoltaic, en el marc del contracte de recollida de residus i neteja viària de Barcelona, on gestiona tres districtes de la zona oest de la ciutat donant servei a més de 400 mil habitants.

També manté importants contractes de gestió de residus amb ajuntaments de tota Catalunya. CLD té forta presència a les províncies de Barcelona, Lleida i Tarragona. Així mateix, el 2023 ha posat en marxa una planta de valorització de residus a Barberà del Vallés, ampliant la seva cartera de serveis al sector.

Amb aquest acord GBI Paprec passa a tenir una forta presència a tota Catalunya i en al rellevant contracte de recollida i neteja de Barcelona, a través de la gestió de la Zona Oest de la ciutat, que comprèn 3 districtes (Sants-Montjuïc, Sarrià-Sant Gervasi i les Corts), donant servei a 400.000 persones.

Sorigué ha triat a GBI Paprec perquè es tracta d'una companyia que coneix el mercat de la gestió de residus, la qual cosa assegura la continuïtat dels seus serveis i de l'equip de l'empresa.

Sorigue ha comptat en l'operació amb JB Capital com a assessor i coordinador del procés.

Sorigué aposta per l’aigua, l’energia i les infraestructures urbanes

En la seva estratègia per als pròxims anys, el grup empresarial Sorigué ha decidit desinvertir en gestió de residus i ha apostat per impulsar les seves activitats al sector de les energies renovables i l'eficiència energètica, així com reforçar-se al cicle de l'aigua i les infraestructures urbanes.

En aquest camí, Sorigué ha realitzat noves inversions al cicle de l'aigua, amb la compra de l'empresa Lasaosa. Adquirida el mes de març passat, aquesta societat situada a la província d'Osca està especialitzada en la venda i instal·lació de productes i el manteniment d'infraestructures hidràuliques en l'àmbit de la cloració i desinfecció química. Actualment, compta amb més de 600 clients entre organismes públics i privats.

A més, durant aquest any, el grup ha afegit a la seva cartera tres noves societats vinculades a materials per a la construcció: Formigons la Pau, Asfalts Formigons Teruel i Jiloca. La compra d'aquestes tres empreses situades a la província de Terol busca consolidar la implantació del grup a Aragó.

El 2022, el grup ha mantingut un creixement estable, tancant el seu any econòmic amb unes vendes consolidades de 740 milions d'euros, la qual cosa representa un creixement del 13%. D'altra banda, el seu EBITDA ha aconseguit els 34 milions d'euros, xifra similar als 34,8 milions de 2021.

Al seu torn, la cartera de negoci va ascendir el 2022 als 1.316 milions d'euros. Mentre que els fons propis del grup representen el 40% del balanç 2022, confirmant l'estabilitat i solvència del grup.
Paprec continua la seva expansió a Espanya

Paprec, des de la seva creació a Espanya el 2021 ha adquirit cinc empreses amb l'objectiu de transformar-se en actor clau en el reciclatge i la valorització energètica. CLD seria la sisena societat a ingressar al conglomerat. El passat mes de març, el grup va adquirir l’empresa catalana GBi Serveis.

El grup Paprec va facturar més de 2.500 milions d'euros el 2022. A Espanya, ha guanyat enguany diversos concursos de recollida, gestió de residus i neteja, comptant ja amb més de 600 empleats.
Per a 2023, tenia com a objectiu aconseguir els 100 milions d'euros, ara amb CLD superarà aquestes xifres.

Fins avui té presència a Catalunya, Andalusia, País Basc, València i Madrid i busquen implantar-se a tot el territori nacional.

Paprec ha comptat en l'operació amb E&I i amb Cuatrecasas.

Sobre Sorigué

Amb més de 60 anys d'experiència i una clara visió de futur, el grup Sorigué enforteix el seu compromís amb la societat i l'entorn amb el focus posat en la innovació, la gestió del coneixement i la sostenibilitat.

Un treball que desenvolupa a través de les seves àrees de negoci (Ciutat, Aigua, Indústria, Edificació, Energia, Infraestructures i Materials), que operen a la península ibèrica. El grup compta a més amb delegacions i centres de producció de materials distribuïts per diferents regions d'Espanya i França.

Sorigué s'ha consolidat amb un model de negoci responsable basat en la generació de coneixement a través de la innovació i la digitalització; les persones i el seu talent; la comunicació i el ferm compromís amb els criteris ESG, mediambientals, socials i de govern corporatiu, com a pilars essencials.

Sobre Paprec

Fundada el 1994 per la família Petithuguenin, Paprec és actualment la primera empresa de reciclatge de França i un dels tres grans actors de la gestió de residus i la producció d'energia verda a partir de residus.

El grup compta amb 13.000 empleats repartits en 300 centres en deu països.

Des de la seva creació, el grup, que continua sent propietat majoritària de la família Petithuguenin, ha invertit 2.500 milions d'euros a França a les seves plantes i eines tecnològiques.

Descàrregues