Sorigué finalitza la rehabilitació energètica del Reus Deportiu

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

Sorigué finalitza la rehabilitació energètica del Reus Deportiu

30 Gener 2024

Les instal·lacions del club esportiu han millorat considerablement enguany la seva autosuficiència energètica, gràcies a la instal·lació de 2.000 panells solars d'última generació. El projecte permetrà estalviar 500 tones de CO₂, quantitat equivalent a un bosc de 20.000 arbres.

El grup Sorigué, a través de la seva empresa d'energies renovables Ecotelia, ha finalitzat la primera fase del projecte integral d'eficiència energètica i descarbonització de les instal·lacions del club Reus Deportiu a Tarragona.

El projecte de rehabilitació energètica de les instal·lacions del Reus Deportiu ha estat abordat des d'un enfocament global: l'obra ha inclòs les millores en l'envolupant dels edificis, amb el canvi de cobertes de fibrociment per panells tipus sandvitx; l'actualització dels equips de climatització i donis humectació; així com la reducció del consum d'energia provinent de fonts fòssils mitjançant una instal·lació fotovoltaica.

Aquesta actuació ha estat possible mitjançant un esquema de Servei Energètic proporcionat per l'empresa. Aquesta iniciativa ha facilitat al Reus Deportiu la renovació del seu complex sense recórrer a finançament de tercers i en compatibilitat amb les línies de subvencions existents, gràcies a un esquema de finançament del projecte totalment personalitzat.

La instal·lació de 2.000 panells d'última generació en la coberta de les instal·lacions del Reus Deportiu permetrà estalviar unes 500 tones de CO₂ a l'any, l'equivalent a un bosc de 20.000 arbres.

La instal·lació produeix una mica més de 1.300.000kWh anuals.
L'entitat esportiva aposta per la sostenibilitat: no sols treballa la generació renovable, sinó que també l'eficiència global de les seves instal·lacions mitjançant la renovació de cobertes i retirada de teulades de fibrociment, reducció del consum de combustibles fòssils, millora dels sistemes de climatització i monitoratge complet de les instal·lacions.

Sorigué

Sorigué és un grup empresarial referent en els serveis a la ciutat, el cicle de l'aigua, les infraestructures i materials, i les energies renovables. Amb 70 anys d'experiència, el grup Sorigué enforteix el seu compromís amb la societat i l'entorn amb el focus posat en la innovació, la gestió del coneixement, la sostenibilitat i els criteris ASG.

L'any 2021, el grup va adquirir l'empresa Ecotelia per reforçar la seva àrea d'Energia i aprofundir especialment en el mercat de la generació d'energies renovables a través de parcs fotovoltaics, autoconsum i generació distribuïda.

El grup actualment desenvolupa projectes per a la millora de l'eficiència energètica en instal·lacions industrials i edificis com a empresa de serveis energètics (ESE). Gràcies a aquest model, ofereix una gestió integral: des de l'auditoria energètica i valoració de mesures d'eficiència, fins a l'estudi de solucions de finançament per a la rehabilitació, afavorint l'estalvi energètic.
Descàrregues