Sorigué al projecte d'innovació Neoballast

Sorigué al projecte d'innovació Neoballast

29 Març 2016

La Comissió Europea ha atorgat a Sorigué, juntament amb les empreses catalanes Comsa i Verdés i dues altres empreses europees, al voltant d'1,5 milions d'euros destinats al desenvolupament d'un innovador projecte internacional per a la millora del balast ferroviari.

Sota el títol New high-performance and long-lasting ballast for sustainable railway infrastructures, Neoballast consisteix en la millora de les propietats mecàniques del balast (àrid especialment produït per al seu ús a la plataforma de suport de les vies de ferrocarril) per reduir el seu nivell de degradació i amortir les vibracions i els sons de les vies.

El consorci està format per Sorigué (amb una participació del 6%), les empreses catalanes Comsa, S.A.U i Talleres Felipe Verdés, S.A; l'empresa belga, Dynamics, Structures and Systems International; i la italiana, Mapei S.p.A., i està dotat d'un pressupost de 2.134.000 €, dels quals la Comissió Europea hi contribueix amb 1.493.800 €

La iniciativa ha estat seleccionada per la Comissió Europea en el marc de la convocatòria “Via ràpida cap a la innovació”, que forma part del programa europeu d'investigació i innovació Horitzó 2020. “Via ràpida cap a la innovació” té l'objectiu de finançar la fabricació de productes innovadors suficientment madurs i assajats per tal que es puguin comercialitzar en poc temps.

Característiques del Neoballast

•    Millora les propietats de l'àrid de tipus balast. El projecte consisteix en el tractament de l'àrid mitjançant el seu embolcallament amb pols de pneumàtic micronitzat, aconseguint d'aquesta manera un balast d'alt rendiment, de llarga duració i ecològic.

•    Allarga la vida útil de les vies del ferrocarril. L'innovador disseny està focalitzat en les dues deficiències més importants de les vies del ferrocarril: la degradació de la pista i les emissions de soroll i vibracions.

•    Redueix els costos econòmics. En aconseguir un major rendiment, les vies del tren trigaran més a deteriorar-se; per tant, caldrà menys manteniment i es reduiran els costos de manera significativa.