Sorigué participa al projecte ALBEPAV per al desenvolupament d'un nou paviment sostenible

3 Maig 2016

El Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial, CDTI, va aprovar el passat mes de març el projecte amb el títol "Desenvolupament d'un nou paviment refrigerant per a la millora de l'eficiència energètica urbana; ALBEPAV".

L'objectiu principal del projecte és el desenvolupament d'un nou paviment sostenible i de major durabilitat mitjançant la incorporació d'àrids reciclats de vidre, de mescla asfàltica per reciclar (RAP) i l'ús de mescles temperades, de baix consum energètic.

ALBEPAV, que té una duració de 34 mesos, es desenvolupa en consorci entre les empreses COMSA, Sorigué i Progeo, amb la subcontractació de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Amb aquesta finalitat, l'objectiu és el desenvolupament d'un nou paviment de baix consum energètic que contribueixi significativament a la reducció del fenomen anomenat “Heat Island” o “Illa de calor” mitjançant la introducció de canvis en el disseny de la mescla que permetin reduir la radiació absorbida per aquest paviment i, per tant, la calor alliberada posteriorment a l'entorn.

Durant l'execució del projecte, està prevista la construcció d'un tram de prova, que serà sotmès a monitoratge i anàlisi del comportament tèrmic.

El Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial és una entitat pública empresarial, que depèn del Ministeri d'Economia i Competitivitat, que promou la innovació i el desenvolupament tecnològic de les empreses espanyoles. És l'entitat que canalitza les sol·licituds de finançament i suport als projectes d'I+D+i de les empreses espanyoles en els àmbits estatal i internacional.

Galeria d'imatges