Jornada de formació sobre plàstics i resines a La Plana del Corb

Jornada de formació sobre plàstics i resines a La Plana del Corb

4 Setembre 2018

Professionals de la nostra àrea de Materials van assistir a un curs sobre aquest tema, impartit per professors de la Universitat Politècnica de Catalunya, amb l'objectiu d'explorar noves opcions per als productes vinculats a les mescles asfàltiques.

El passat 12 de juliol, una part del nostre equip de l'àrea de Materials va participar en una jornada de formació sobre plàstics i resines impartida pels professors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Xavier Cañavate, professor associat de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i Xavier Colom, professor coordinador de POLQUITEX Research Group, al complex industrial de Sorigué, La Plana del Corb.

Durant el curs es van abordar aspectes com les propietats tèrmiques, mecàniques i reològiques dels plàstics i de les resines, així com els tipus de resines termoestables, materials compostos i les seves tècniques de caracterització.

Aquesta jornada forma part de l'estratègia de Sorigué d'apostar pel desenvolupament de nous productes per a l'àrea de Materials, així com l'exploració de nous mercats.

L'any 2017, Sorigué va posar en marxa la seva nova planta d'envasament d'aglomerat en fred.  Aquesta planta permet la incorporació de components polimèrics a les mescles obertes en fred, fet que permet aconseguir productes amb millors prestacions mecàniques i una major durabilitat.

A més, el grup treballa per ampliar la seva gamma de productes de reparació de ferms i paviments de la sèrie composites a base de resines polimèriques combinades amb càrrega mineral que complementaran la cartera actual de la companyia.