Sorigué debat a Municipàlia 2019 sobre desenvolupament responsable i sostenibilitat

Anar a sala de premsa Anar a Notes de premsa

22 Octubre 2019

En el marc de la seva participació en el saló de referència dels equipaments i serveis municipals, el grup presenta un cicle de conferències impartides per experts externs i professionals de Sorigué.

Lleida, 22 d’octubre – El grup empresarial Sorigué participa una edició més com a expositor a Municipàlia, la fira internacional referent d'equipaments i serveis municipals, que es desenvolupa del dimarts 22 al dijous 24 d'octubre a la Fira de Lleida, amb un estand interior en el pavelló 3, estand número 370, i un estand exterior, en l'espai E63.

Durant els tres dies de saló, l'empresa ha organitzat un cicle de conferències a càrrec d'experts externs i professionals del grup que presenten diversos casos, així com contractes de les línies de negoci de serveis urbans de Sorigué des d'una perspectiva de desenvolupament responsable i sostenibilitat.

Cada dia gira entorn d'un eix temàtic: el dimarts 22 sobre la planificació sostenible, el dimecres 23 sobre desenvolupament responsable i el dijous 24 sobre gestió de residus. En aquesta última jornada es realitza una taula rodona sobre la implantació i la consolidació del servei de recollida de residus amb el sistema porta a porta en 22 municipis de la comarca del Segrià dut a terme per Sorigué, el més gran fins avui implantat a Catalunya.

En el seu estand exterior, el grup té un espai dedicat a presentar els seus serveis a la ciutat i a realitzar demostracions i aplicacions pràctiques dels seus productes de l'àrea de Materials, amb especial rellevància de les seves aplicacions i productes asfàltics. A més, ofereix demostracions del sistema de neteja tècnica i rehabilitació de canonades, Hidrojet, i del servei de neteja de grafits.

Programa de ponències i demostracions

Ponències. Estand interior

Dimarts 22
11h “El nou joc a la ciutat. Àrees de joc inclusiu”
per Guillermo Hurtado, tècnic d'accessibilitat de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona.

12h “La Infraestructura Verda com a estratègia de disseny urbà” per Pedro Calaza, coordinador de la Comissió de Boscos Urbans de la AEPJP i degà del Col·legi Oficial d'Enginyers Agrònoms de Galícia.

16.30h “Smart Cities a mitjana i petita escala” per Cristina Garrido, directora d'innovació i estratègia en Anteverti.

Dimecres 23
11h “TIC aplicades al manteniment urbà”
per Eva Martínez Lopez, tècnica de Sistemes d'Informació geogràfica, i Raúl Gómez Barrera, del Departament Tècnic de Constraula.

12h “Mobilitat sostenible a la ciutat de Lleida” per Noemí Collado Santolari, tècnica del Departament Mobilitat Ajuntament de Lleida.

12.30h “Servei efectiu, una gestió eficient” per Carme Fontanet, del Departament de Manteniment i Projectes de l'Àrea Tecnologia i Serveis de Sorigué.

Dijous 24
11h “Situació de la recollida selectiva a Catalunya en el nou context català i europeu”
per Francesc Giró, director de Planificació Estratègica de l'Agència de Residus de Catalunya.

12h “Recollida porta a porta al Segrià. Resultats al cap d'un any d'implantació” per Albert Figueras, responsable de l'Àrea Gestió de Residus a Lleida.

12.30h Taula rodona: “Implantació, resultats i consolidació del PaP”. Participen: Agència de Residus de Catalunya, Consell Comarcal del Segrià, Ajuntament de Santpedor i ARUM Consultoria Ambiental. Moderador: Claudi Verge, director comercial de l'Àrea Gestió de Residus.

Demostracions. Estand exterior

Dies 22, 23 i 24. 10.30h
Calcel H2O

Aglomerat en fred d'enduriment instantani reactiu a l'aigua.

Dia 22. 11.30h
Calcel Rob

Aplicación per a escocells, sòls drenants i decoratius.

Dia 23. 11.30h
Firflex

Sistema d'acabat de superfície asfàltica.

Dia 24. 11.30h
Demostració Hidrojet

Robot d’inspecció i fresat de canonades + Rehabilitació de l'interior de canonades sense obra.

Dies 22 i 23. 13h
Calcel Route

Resina d'enduriment ràpid per a fixació i ancoratge definitiva d'elements en la via pública.

Dia 22. 13.30h
Firbond

Tractaments de color en superfícies urbanes.

Dia 23. 13.30h
Asfalt Imprès

Sistema d'acabat de superfície asfàltica.

Dia 24. 13h
Demostració servei neteja de grafits

Sobre Sorigué

Sorigué és un grup empresarial fundat en 1954 a Lleida. Actualment és una companyia que practica l'economia circular referent en els sectors de la tecnologia i l'enginyeria de l'aigua, els serveis, la construcció i els materials, amb una clara aposta per la innovació i una vocació de retorn a la societat.

Amb més de 20 societats en actiu i una plantilla mitjana d'entorn als 3.800 treballadors/res el 2018, Sorigué manté una posició de lideratge gràcies a la solvència i expansió de les seves activitats, tant orgànicament com a través d'adquisicions. La companyia sempre ha abordat el creixement des d'una perspectiva sostenible, a través de la diversificació, la innovació i el desenvolupament del negoci.

El grup té seus a Lleida, Barcelona i Madrid, així com delegacions i centres de producció distribuïts per tota Espanya (Badalona, L'Hospitalet de Llobregat, Tarragona, Palma, Saragossa, Granada i Sevilla).

Descàrregues