Sorigué col·labora a un taller interuniversitari d'arquitectura sostenible a València

1 Desembre 2022

El grup coordina la visita guiada a Caixaforum València i supervisa la construcció d'un aparell constructiu dissenyat per l'alumnat.

En una activitat conjunta, la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat Miguel Hernández d'Elx (UMH) i la Universitat d'Alacant (UA) han organitzat el taller ‘Arquitectura sostenible amb ceràmica’ aquest 2 i 3 de novembre, on han comptat amb l'experiència i bagatge de Sorigué a la Comunitat Valenciana.

D'aquesta manera, el grup es posiciona com a referent en l'àmbit acadèmic de la regió i continua consolidant la seva petjada empresarial.

L'Associació Espanyola de Fabricants de Maons i Teules d'Argila Cuita (Hispalyt) també ha aportat la seva visió especialitzada a aquest taller en el qual participen 65 estudiants d'arquitectura i belles arts.

Durant els dos dies de sessions, l'alumnat ha explorat la capacitat expressiva i tècnica de les peces ceràmiques per al disseny d'elements que configuren un edifici o part d'ell sota l'òptica de processos sostenibles, tant de fabricació, com de construcció.

CaixaForum València en detall

Per aquest motiu ha estat fonamental el recorregut realitzat per CaixaForum València, un projecte liderat per l'arquitecte, Enric Ruiz-Geli secundat per la Direcció d'execució de Javier Peña i Salvador Segura i executat per Sorigué en una àrea de 6.500 m².

Amb aquesta obra es va dotar de contingut l'emblemàtica àgora de la Ciutat de les Arts i les Ciències per a transformar-ho en centre social i cultural. Gràcies a un acurat treball d'adaptació de les estructures, la ciutadania compta ara amb dues sales d'exposicions, un auditori per a 296 persones, llibreria, oficines,
restaurant, sales polivalents i el núvol, espai familiar i educatiu, a més de mantenir una àmplia plaça interior que perpetua la idea inicial de l'àgora com a edifici multiús.

En una visita organitzada per Sorigué, l'alumnat participant al taller 'Arquitectura sostenible amb ceràmica' ha pogut conèixer els detalls de les instal·lacions i el seu procés constructiu gràcies a la col·laboració del director del centre, Álvaro Borrás i de la gestora de planificació, Isabel Puig; de la mà del cap d'obra a Sorigué València, Juan Manuel Iruela.

Addicionalment, els estudiants han dissenyat una tecnologia/aparell constructiu amb peces ceràmiques de maó cara vista amb un màxim de 10 m².

En aquesta fase, l'empresa ha assumit la coordinació, seguiment, mitjans humans i materials per a la construcció dels treballs seleccionats a l'interior del Campus UMH Altea, coordinació de la mà de l'equip d'obra format per Diego Sánchez, Fernando Perales, Sandra Cabañero i Yolanda Martos. Instal·lacions que actualment es troben en procés d'ampliació per part de Sorigué.

El grup empresarial reafirma així el seu compromís de contribuir al progrés de la regió en la qual ha obert delegació pròpia el 2020. Es tracta d'una de les nou delegacions i centres de producció amb els quals el grup Sorigué compte al llarg de la geografia espanyola i que se sumen a les seves tres seus a Lleida, Barcelona i Madrid.