Sorigué assumeix el manteniment de l'emblemàtica plaça d'Espanya a Madrid

Sorigué assumeix el manteniment de l'emblemàtica plaça d'Espanya a Madrid

2 Maig 2022

El contracte d'un any amb l'Ajuntament de Madrid inclou els treballs de manteniment integral de les zones verdes, i la conservació de totes les infraestructures i elements arquitectònics.

La renovada plaça d'Espanya de Madrid compta amb l'experiència de Sorigué per mantenir en òptimes condicions totes les seves zones verdes. A través de la seva empresa especialitzada en infraestructura verda, Ambitec, el grup inicia aquest mes de maig el manteniment integral de l'espai públic, la qual cosa inclou la neteja, conservació i manteniment dels seus parcs i jardins, així com les xarxes de distribució i sanejament, el mobiliari i els jocs infantils, els paviments i altres elements arquitectònics en aquesta superfície de 75.400 metres quadrats.

Amb un contracte inicial de 12 mesos, prorrogables per tres més, el grup Sorigué es compromet amb l'Ajuntament de Madrid en la cura d'aquesta emblemàtica plaça que s'ha enfortit com a referent urbà a la capital d'Espanya.

Gràcies a una remodelació sense precedents, en la nova configuració s'han reordenat per complet les zones verdes i s'han plantat més de mil arbres. Un nou pulmó per a la ciutat en el que destaquen les alzines que creixen al voltant de l'estàtua del Quixot i les noves espècies vegetals que han arribat a aquest espai. En aquest nou espai, Sorigué actua com a responsable de les cures de tots els jardins i zones verdes mitjançant les labors de reg, abonat, esmena i aportació de substrats, així com els treballs de manteniment i reposició.

Servei integral

L'obertura de nous corredors per als vianants per connectar la plaça amb altres enclavaments urbans obliga a mantenir alts estàndards d'higiene per la contínua circulació ciutadana. Així que, a la neteja de zones enjardinades, mobiliari, jocs infantils, alguns dels monuments de la plaça i edificis, se suma l'eliminació de pintades i grafitis. Addicionalment, Sorigué es fa càrrec també de la preparació de l'espai per a esdeveniments massius i la seva neteja posterior.

A la nova plaça d'Espanya destaca la zona recreativa, que inclou quatre àrees infantils, però, a més, hi ha equipaments esportius per a persones majors i mobiliari dissenyat per al descans.
En totes aquestes estructures, inclosos els elements de fusta, la cartelleria i la senyalització, es faran tasques de manteniment i conservació.

Els treballs preventius i correctius al sistema de sanejament (drenatge, recollida i evacuació de pluvials), circuits de reg i xarxes de distribució d'energia elèctrica, enllumenat, instal·lacions i ascensors també formen part d'aquest contracte.

Finalment, la companyia assumeix les tasques necessàries per a la bona conservació de paviments i zones terrenques a tota la superfície i posa al servei de plaça d'Espanya tota la seva experiència al sector hídric per a la conservació i manteniment de les fonts de beure i la gestió del consum d'aigua.

Estreta col·laboració amb Madrid

Des de fa més de 30 anys Sorigué manté una sòlida relació amb Madrid i la seva regió, que s'ha traduït en importants contractes com els acords marcs amb la Direcció General de Conservació de Vies Públiques de l'Ajuntament de Madrid amb els districtes de Carabanchel, Pont de Vallecas, Retir, Usera, Moncloa-Aravaca, Llatina i Barajas; el contracte de manteniment d'infraestructura verda amb l'Ajuntament de Parla que enguany compleix 10 anys; i els diversos contractes amb Canal d'Isabel II per a la gestió de diferents serveis i obres relacionats amb el cicle de l'aigua.

A més, l'empresa ha enfortit la seva presència al centre d'Espanya gràcies a la nova seu al districte madrileny de Vicálvaro que, des de 2018, opera a la ciutat de Madrid per coordinar les seves àrees de Tecnologia i Serveis. Especialitzada en els serveis a la ciutat, Sorigué aferma la seva posició al sector gràcies a la seva provada experiència.