Nou centre de treball a l'Hospitalet de Llobregat construït amb criteris sostenibles

17 Maig 2019

La nova seu de l'empresa especialitzada en gestió de residus del grup, Nordvert, és un edifici que compleix criteris energètics i paràmetres de sostenibilitat alts.

L'edifici que alberga la nova seu d'una de les empreses especialitzades en gestió de residus de Sorigué, Nordvert, s'ha construït seguint una sèrie de criteris sostenibles, igual que la resta de centres de treball que el grup ha construït en els últims anys.

La nova construcció, situada a l'Hospitalet de Llobregat, està composta per dos volums, un per a ús d'oficines i l'altre per a magatzem, amb forma de L. Aquesta ubicació permet un espai interior que s'utilitza com a aparcament de camions i vehicles lleugers.

L'edifici ha obtingut la classificació energètica triple A i el certificat Sello Verde 3 hojas. La façana s'ha realitzat en construcció en sec per reduir el temps de muntatge i els residus de construcció. Els materials utilitzats són de baix manteniment i redueixen l'impacte en el cicle de vida de l'edifici.

La coberta inclinada incorpora franges de policarbonat per facilitar la il·luminació amb llum natural i preveu la possibilitat de suportar panells solars i fotovoltaics. L'acabat blanc té com a objectiu reduir l'efecte d'illa de calor.

Els acabats interiors contribueixen a millorar el confort acústic amb la incorporació de sostres acústics i paviments absorbents, i el sistema d'enllumenat s'ha construït amb sistemes de tecnologia LED i de regulació per minimitzar el consum energètic.

A més, s'han incorporat diversos sistemes tecnològics que afavoreixen l'ús eficient dels recursos, com ara detectors de presència i lluminositat, control d'obertures, optimització del sistema de rec a les zones verdes, difusors i polsadors d'aigua regulables.

El nou centre de treball se suma a altres instal·lacions construïdes recentment pel grup empresarial que compleixen criteris de sostenibilitat, com ara les noves seus de Sorigué a Madrid i Tarragona.

Galeria d'imatges