Dos projectes de Sorigué reconeguts com a finalistes dels premis FAD 2020

Dos projectes de Sorigué reconeguts com a finalistes dels premis FAD 2020

14 Maig 2020

La renovació dels jardins del Doctor Pla i Armengol del barri del Guinardó de Barcelona i un edifici d'habitatges protegits a Sant Boi de Llobregat han estat seleccionats com a finalistes dels prestigiosos premis d'arquitectura.

Dos projectes executats per Sorigué han estat seleccionats com a obres finalistes de la 62a edició dels Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme. Es tracta de la transformació de l'antiga finca Mas Ravetllat en els nous jardins del Doctor Pla i Armengol al barri del Guinardó de Barcelona, finalista en la categoria Ciutat i Paisatge, i la construcció d'un edifici de 79 habitatges protegits a Sant Boi de Llobregat, finalista en la categoria Arquitectura.

En aquesta edició, el jurat dels premis FAD, un dels premis més antics i prestigiosos d'arquitectura d'Europa, ha triat 27 projectes finalistes i ha seleccionat 49 projectes en les diferents categories d'un total de 484 obres presentades.

Nou parc de 3,6 hectàrees

La transformació de l'antiga finca agrícola Mas Ravetllat en un nou parc obert a la ciutadania, ha estat distingida com a finalista en la categoria Ciutat i Paisatge. La rehabilitació d'aquest espai de 3,6 hectàrees construït a principis del segle XX va ser responsabilitat de dues empreses del grup Sorigué: Constraula, especialitzada en manteniment i rehabilitació urbana, i Ambitec, empresa de paisatgisme i jardineria.

L'obra executada per a l'Ajuntament de Barcelona,  ha estat projectada pels estudis AB Paisatgistes, Planas-esquius-segatti, i els enginyers Pere Santos i Forrellad, i Josep Mª Sant.

Els nous jardins del Doctor Pla i Armengol compten actualment amb zones de jocs infantils inclusius, dues zones ombrejades amb pèrgola, dos miradors, zona humida, zona d'horts, zones boscoses i una zona de jardí domèstic amb escultures i fonts pròpies de l'època, restaurades.

D'acord amb el jurat dels premis FAD, el projecte “aposta per la recuperació històrica del lloc i de la biodiversitat a escala urbana i metropolitana”. Segons el veredicte, “destaca la interessant conjunció entre naturalesa, jardí històric i patrimoni, amb vegetació autòctona i zones protegides”. Finalment, es valora la creació d'hotels d'insectes com a estratègies urbanitzadores d'hibridació dels ecosistemes “que necessitem tant les persones com totes les espècies amb les quals convivim a la ciutat.”

Habitatges comunitaris

El nou edifici d'habitatges protegits situat al carrer Baldiri Net i Figueres en el sector Saló Central del municipi de Sant Boi de Llobregat a Barcelona ha estat distingit com a finalista de la categoria Arquitectura.

L'obra ha estat projectada pels estudis d'arquitectura estudio Herreros i Mariona Benedito i Martí Sanz de MIM-A, i construïda per la delegació d'Edificació de Sorigué per a l'Institut Metropolità de Promoció del Sòl i Gestió Patrimonial (IMPSOL).

L'edifici de 79 habitatges es compon d'una planta baixa per a dos locals comercials, tres plantes soterrani per a aparcament i set plantes de pisos. La nova construcció s'emplaça a una parcel·la de més de mil metres quadrats, que abans de l'edificació es trobava sense urbanitzar.

D'acord amb el jurat, el projecte ha dut a terme “una acurada exploració tipològica del bloc aïllat d'habitatge”. S'ha valorat la incorporació de patis i perforacions del volum per a generar espais comunitaris com a llocs de transició “entre la gran escala d'una situació exterior encara en construcció i l'escala domèstica, humana i acollidora, dels habitatges”.

Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme

Els Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme són un dels guardons amb més recorregut i prestigi d'Europa en aquest àmbit. Els premis s'han lliurat en quatre categories: Arquitectura, Interiorisme, Ciutat i Paisatge, i Intervencions Efímeres.

Segons el jurat d'aquesta edició les propostes seleccionades destaquen una arquitectura propositiva en diàleg amb l'espai i la naturalesa.

Galeria d'imatges