Culmina amb èxit el programa de formació laboral per a dones a la construcció

Culmina amb èxit el programa de formació laboral per a dones a la construcció

16 Novembre 2023

El programa ha lliurat un certificat de professionalitat d’Operacions Auxiliars de Revestiments Continus en Construcció que acredita 360 hores de formació. Tres operàries han fet les pràctiques a Sorigué durant aquests mesos.

Un grup de deu persones conformat per set dones i tres joves en situació d’arrelament per formació han rebut el certificat de professionalitat d’Operacions Auxiliars de Revestiments Continus en Construcció després d’haver finalitzat amb èxit 360 hores de formació teòrica i pràctica.

Culmina així un programa de formació laboral impulsat per Sorigué, la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya (FLC), el Grup Efebé i la Fundació Ared, que busca fomentar la presència de la dona a la construcció, impulsar la igualtat i buscar la professionalització del sector.

Tres de les dones participants han completat les 80 hores de pràctiques a l’empresa del grup Sorigué, Constraula, i una d’elles s’incorpora a partir d’ara com a treballadora a la plantilla. Les pràctiques han consistit en treballar a les brigades de serveis urbans de l’àrea metropolitana i en una de les obres d’edificació que duem a terme a Barcelona, sota la tutoria personalitzada de tres professionals de l’empresa i la supervisió de la FLC.

Xavier Llopis, director d’Espais Urbans Catalunya de Sorigué, Anna Fornt, directora general del Grup Efebé, Carme Ocaña, responsable d’aliances estratègiques i fundraising de la Fundació Ared, i Lucía López, directora gerent de la Fundació Laboral de la Construcció, han presidit l’acte de graduació en què s’ha destacat la necessitat de continuar promovent espais per a la inserció laboral efectiva mitjançant un acompanyament personalitzat.

En aquest programa en particular s’han impartit mòduls com tasques auxiliars d’obra, procés i preparació d’equips i mitjans en treballs de paleta o aplicació de pintures i emprimacions protectores, entre d’altres, que permeten l’alumnat accedir a feines com a ajudants de pintura o ajudants de paleta.

Sobre les entitats participants

La Fundació Laboral de la Construcció és una entitat paritària sense ànim de lucre conformada per la Confederació Nacional de la Construcció (CNC), CCOO de l’Hàbitat i la Federació d’Indústria, Construcció i Agro d’UGT (UGT FICA). Compta amb 50 centres propis i una oferta de més de 200 accions formatives amb l’objectiu de professionalitzar el sector. Entre les seves metes, s’ha proposat aconseguir una presència femenina més gran en l’àmbit de la construcció i prova d’això són les 10.313 dones que han passat l’últim any pels seus cursos, un 18,80 % més que l’any anterior.

La Fundació Ared treballa des de fa gairebé 30 anys per la plena integració a la societat de persones en alt risc de vulnerabilitat, especialment dones que provenen de centres penitenciaris o serveis socials. Pels seus programes han passat més de 14.000 persones i han aconseguit més de 4.200 insercions laborals.

El Grup Efebé forma part del Grup Papelmatic i, juntament amb Papelmatic, Disnòrdic i HGS, es dedica a transformar espais com escoles, oficines i residències per a gent gran en llocs molt més saludables i ergonòmics. Compta amb una trajectòria de més de 25 anys i un equip de professionals en reformes, disseny, adequació, equipament i manteniment.

El grup Sorigué, amb més de 20 societats en actiu, és referent en àrees com ara els serveis a la ciutat, el cicle de l’aigua, les infraestructures i materials, les energies renovables i l’edificació. Actualment, compta amb més de 3.500 treballadors i treballadores en plantilla i, com a empresa compromesa amb el creixement sostenible, busca la inserció laboral de dones en sectors tradicionalment masculins com la construcció i la incorporació efectiva de talents provinents de diferents col·lectius en risc de vulnerabilitat.