La investigadora Núria Sebastián, nova membre del Consell Assessor d'Innovació de Sorigué

2 Desembre 2015

Sorigué ha fet un pas més en la seva estratègia per fomentar la innovació en l'empresa incorporant al seu Consell Assessor d'Innovació a la prestigiosa investigadora Núria Sebastián.

Núria Sebastián és la nova integrant del Consell Assessor d'Innovació de Sorigué. La investigadora, reconeguda internacionalment per les seves contribucions científiques, actualment és la vicepresidenta del Consell Europeu de Recerca (ERC en les seves sigles en anglès). Al seu torn, exerceix de Catedràtica de Psicologia al Departament de Tecnologia de la Informació i les Comunicacions de la Universitat Pompeu Fabra, on també dirigeix el grup de recerca en Adquisició i Percepció de la Parla (SAP).

Amb una àmplia trajectòria professional, ha estat investigadora convidada en diversos centres de recerca com el IRCS de la Universitat de Pennsilvània i el ICN University College de Londres i ha rebut premis internacionals com el la Fundació James McDonnell.

La vicepresidenta de Consell Europeu de Recerca ha dit: “Estic interessada en poder contribuir a través de la meva experiència i coneixement en aquesta aposta per la cultura de la innovació que Sorigué està impulsant”.

Sebastián ha participat aquest dimarts 1 de desembre en la que ha estat la segona reunió del Consell Assessor d'Innovació de Sorigué, que ha comptat amb la presència dels seus membres constituents: Ana Vallés, presidenta de Sorigué; Rolf Tarrach, president de l'Associació Europea d'Universitats; Lluís Torner, director de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO); Marcos Urarte, consultor estratègic i expert en innovació; i representants del Departament d'Innovació de la companyia.

En aquesta trobada, s'ha treballat en el desenvolupament de propostes per crear i impulsar una cultura d'innovació en Sorigué i s'ha debatut sobre específiques línies de treball i recerca que poden ser desenvolupades en la companyia.

El Consell Assessor d'Innovació de Sorigué té com a finalitat contribuir a crear un ecosistema afavoridor de nous projectes propis i externs, i actuar de “radar” de les tendències potencialment més profitoses a nivell i internacional en els sectors on Sorigué treballa i en nous sectors d'activitat.

Núria Sebastián

Nuria Sebastián és doctora en Psicologia experimental per la Universitat de Barcelona i ha realitzat estudis postdoctorals a l'Institut Max Planch de Munich i el Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) de París.

El 2010 va ser professora a la Universitat de Chicago i el 2005 va impartir les prestigioses “Nijmegen Lectures”. Els anys 2009 i 2014 va obtenir el premi Acadèmia de la ICREA i, el 2012, la medalla Narcís Monturiol com a reconeixement a les seves aportacions a l'àmbit científic.

La seva recerca es centra en l'estudi dels mecanismes dels quals disposa el cervell humà per aprendre el llenguatge, prestant especial atenció en poblacions bilingües. Se li considera fundadora de l'estudi experimental de com els bebès aprenen el llenguatge en entorns bilingües.